sees Startet 3.Desember.2005 Del på Facebook Startet 3.Desember.2005 Hei, luft i systemet...... hørt den før ? Jeg har nå etter mange forsøk bare en teori igjen. Når jeg åpner lufteskruen vil ikke da dieselen renne tilbake i returen og tømme denne, og da tanken er lavere enn motoren, vill ikke denne luften sakte sige tilbake til toppen ? Er det noe som stenger returen ? trykkbelastet ventil eller noe som helst ??? Venter i spenning.... Sitér dette innlegget Link to post
sees Svart 4.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2005 I løpet av natten siger dieselen tilbake via returen, har stengt tankutløp. Skal det ikke være en form for ventil som hindrer dette. Om denne er ødelagt , stemmer det da ikke at dieselen som står i returslangen vill renne tilbake og erstattes med luft når jeg åpner på lufteskruen, tanken er lavere enn motor. Denne luften vil vel da sige tilbake til toppen. Ikke antydning til tenning etter 1 døgn Har snart hull i hodet etter å ha klødd meg skikkelig hardt og lenge. Ingen lekasjer på trykksiden, Ingen lekasjer på sugesiden ( har prøvd blank slange). HJELP........ Sitér dette innlegget Link to post
Aero Svart 5.Desember.2005 Del på Facebook Svart 5.Desember.2005 Heisann. Litt usikker på hva du har gjort og ikke gjort og hvordan anlegget ser ut, men jeg hadde en motor hvor jeg slet med å få den i gang når den hadde stått over natten. Den hadde et ekstra filter med vannutskiller og opplegget så slik ut: - Slange fra tanken til ekstra filter. - Slange fra ekstra filter til motor. - Retur gikk til filter (!), altså ikke til tanken. Det ble da stående varm diesel i hele systemet med en ”tett” sløyfe fra filter til motor og tilbake til filter, altså ingen utligning av (under-)trykk når dieselen ble kald. Når jeg skulle starte opp igjen neste dag startet den med det samme, men så stoppet den med en gang. Etter mye fundering la jeg returen rett til tanken, etter det var det bare drømmen å få den i gang Teorien min er at dieselen som ble kald og minket i volum sugde luft en eller annen vei, vet ikke helt hvor… Aero. Sitér dette innlegget Link to post
Baisiken Svart 5.Desember.2005 Del på Facebook Svart 5.Desember.2005 (redigert) Hei Sees! Det kan være skikkelig vanskelig og mye arbeid og feilsøking for å finne lekkasjer i dieselsystemet. Man skiller gjerne mellom sugeside og trykkside. Fra tank og til fødepumpe er sugeside. Fra fødepumpe til filter og dieselpumpe er trykkside. Hvis du har lekkasje på sugesiden vil det suges inn luft, og du kan få alt fra fusking til motorstopp. Lekkasje på trykksiden vil gi en synlig diesellekkasje, men vil stort sett ikke innvirke på motorens gange. Trykket på tilførselen til dieselpumpes reguleres av en trykkventil når tanken ligger lavere enn motoren. Ventilen holder trykket konstant og slipper ut overtrykket i returen til tank. Hvis denne ventilen ikke er tett, kan du få en feil som du beskriver. Du kan også få tilbakelekkasje fra fødepumpen hvis ventilene der lekker, og da kan også dieselen forsvinne etter en tid. Så vidt jeg husker har det vært en tråd her om returdiesel tidligere. Se om du får noen tips der. Slutt å klø deg i hodet før det går hull. Bruk heller fingrene og hodet til å finne feilen. Men det kan i noen tilfeller være litt av en nøtt å finne ut av slike feil, spesielt når lekkasjen er så liten at feilen ikke opptrer før neste dag. Lykke til. Redigert 5.Desember.2005 av Baisiken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.