Jump to content

Enkelt triks for å holde det litt tørt under båt som står på land ...

tobixen

Recommended Posts

Som nevnt i prosjekttråden min har jeg "åpnet opp" noe av treverket på undersiden av båten for å tørke opp.  Jeg lagrer også bokser, sykler og diverse under båten - kjølen gir en levegg, og skroget gir et slags tak - men det er ikke noen god takløsning, vannet tenderer å følge skrogsiden nedover og dryppe på ting som står under båten.

Jeg vurderer å sette opp teltløsning, men som jeg har nevnt i prosjekttråden min er jeg litt skeptisk - for det første, siden båten står i et relativt tørt miljø bidrar vinden til tørkeprossessen, men viktigst, dersom vi rigger opp noe teltløsning vil jeg måtte bekymre meg for storm.

Jeg har kommet opp med å dandere båten med tapebiter, hvor nederste del er brettet inn, slik som dette:

IMG_20221207_124601.jpg.842237493d19df178a742ad782ec982b.jpg

Her har man en renne, mye av regnet som skyller ned over båten ender opp med å renne ned på ett sted.  Med en strategisk plassert tape-bit sørger jeg for at vannet forlater båten relativt langt vekk fra kjølen,  stedet for at det skal fortsette å følge skrogsiden innover.

Det er selvfølgelig ikke noen perfekt eller failsafe måte å holde vannet unna på, men det reduserer vesentlig mengden av vann som drypper ned fra undersiden av båten.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...