tobixen Startet 7.Desember.2022 Del på Facebook Startet 7.Desember.2022 Som nevnt i prosjekttråden min har jeg "åpnet opp" noe av treverket på undersiden av båten for å tørke opp. Jeg lagrer også bokser, sykler og diverse under båten - kjølen gir en levegg, og skroget gir et slags tak - men det er ikke noen god takløsning, vannet tenderer å følge skrogsiden nedover og dryppe på ting som står under båten. Jeg vurderer å sette opp teltløsning, men som jeg har nevnt i prosjekttråden min er jeg litt skeptisk - for det første, siden båten står i et relativt tørt miljø bidrar vinden til tørkeprossessen, men viktigst, dersom vi rigger opp noe teltløsning vil jeg måtte bekymre meg for storm. Jeg har kommet opp med å dandere båten med tapebiter, hvor nederste del er brettet inn, slik som dette: Her har man en renne, mye av regnet som skyller ned over båten ender opp med å renne ned på ett sted. Med en strategisk plassert tape-bit sørger jeg for at vannet forlater båten relativt langt vekk fra kjølen, stedet for at det skal fortsette å følge skrogsiden innover. Det er selvfølgelig ikke noen perfekt eller failsafe måte å holde vannet unna på, men det reduserer vesentlig mengden av vann som drypper ned fra undersiden av båten. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
alf-inge Svart 7.Desember.2022 Del på Facebook Svart 7.Desember.2022 Bruker samme metode for å holde undervannsskroget tørt når jeg har båten på land for arbeid under vannlinja. Lager en dryppnese av malertape langs hele skrogsida like over vannlinja. Det fungerer overraskende bra. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 7.Desember.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2022 Ja, jeg har jo også "åpnet opp" deler av undervannsskroget nå for å tørke det ut, og har lagt mer tape-biter bortover. Riktignok noe klossete utført, jeg er født med tolv tommeltotter, men det fungerer overraskende bra, til og med i dag med øse-pøse regnvær, mye vind og lyn og torden. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.