Jump to content

Hvem er eldst på Baatplassen?

Faxen

Recommended Posts

bare lek(k)er skrev On 16.12.2022 at 19.26:

Min gamle far #torbit er fortsatt sporadisk innom her, og fortsatt hyppig bruker av båten vår, en Tresfjord 29 som han kjøpte i fjor. Han er 1936 modell...

Vis hele sitatet  

Da får du oppfordre ham med å komme med noen innlegg, hvis ikke så gjelder det ikke :giggle:

Dreamer skrev On 16.12.2022 at 18.28:

Om du "tar kaka" avhenger når du var født i 1941. Jeg er født 26.02.1941. 

Vis hele sitatet  

NilsPils skrev On 16.12.2022 at 23.55:

Da er du noknoen måneder eldre en meg . . :flag:

Vis hele sitatet  

Obs, der ble du visst slått på målstreken Nils :lol:

Komodo skrev On 17.12.2022 at 0.33:

Obs, der ble du visst slått på målstreken Nils :lol:

Vis hele sitatet  

Bare hyggelig. :smiley:

Men jeg holder ut og kjemper videre.

Båtene skal ut i år også . . . Teinene også . .

Egentlig er det nok mange båtfolk rundt i landet som er mye eldre enn oss 1941-årganger. Men kanskje ikke så mange av dem er aktive på nettet. Jeg kjenner flere aktive gamlinger i marinaen vår i Oslo.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

NilsPils skrev On 17.12.2022 at 8.43:

Egentlig er det nok mange båtfolk rundt i landet som er mye eldre enn oss 1941-årganger. Men kanskje ikke så mange av dem er aktive på nettet. Jeg kjenner flere aktive gamlinger i marinaen vår i Oslo.

Vis hele sitatet  

Det er greitt distansera seg. Mor mi er fødd i 1938. Rett som det er er ho innom gamleheimen "for å besøka gamlingane":smiley:

Redigert av Ask (see edit history)

Min svigermor var besøksvenn for Røde Kors langt opp i alderen. Svigerfar nektet å bli med, redd for ikke få bli med hjem igjen!   :giggle:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Grønngylt skrev On 16.12.2022 at 0.56:

Håper jeg er like interessert i båt og orker å jobbe like mye på de, som dere når jeg passerer 80. Bare 42 år igjen 

Vis hele sitatet  

Senior er 1935 modell og nedgraderte fra 62 fots motorbåt til 46 foter for 4 år siden. «Litt for mange trapper for mor i 62 foteren» var argumentet. 
Han gjorde all teknisk service selv, men satte etter hvert bort polering og bunnsmøring til andre. Gav seg med båt i fjor fordi mor ikke orket å være med ombord lengre. 

Tror det er håp for dem av oss som fremdeles er i kylling kategorien i denne tråden. ?

dieselfan skrev On 18.12.2022 at 13.04:

Takk, den varmet. Da kommer jeg tilbake om 20 års tid.... :wflag:

Vis hele sitatet  

Ja, det får du gjøre. Jeg har vært aktiv medlem her på Båtplassen i 20 år, 3 måneder og 2 dager!   :santcheers:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

kdtran skrev On 18.12.2022 at 10.55:

Tror det er håp for dem av oss som fremdeles er i kylling kategorien i denne tråden. ?

Vis hele sitatet  

Da er det håp for oss ja :) men kylling? Da snakker vi tydeligvis om dagens storvokste kyllinger, mange år siden jeg oppnådde prime slakevekt. Føler igrunn jeg begynner og bli gammel og seig, en skosåle er vel mørere enn meg 

Grønngylt skrev On 18.12.2022 at 18.43:

mange år siden jeg oppnådde prime slakevekt

Vis hele sitatet  

Jeg er vel litt vel mager når det gjelder slaktevekt, det er ihvertfall lite fett på en kropp under 60kg. Men du og du hvor glad jeg er for at jeg ikke har 30 - 40 kg. mer på kroppen når jeg skal klatre rundt på båten og pakke inn båten med en 6 × 10m tung kalesje om høsten. Den skal forresten av om snaut 3 måneder før sjøsetting. Da er det igjen å balansere på dollboard med et par meter ned til bakken.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...