Jump to content

Hvem er eldst på Baatplassen?

Faxen

Recommended Posts

Morsom tråd :yesnod:

For at moderator ikke flytter tråden over til "annet" grunnet lite båtrelaterte innlegg, legger jeg til et kart over sensitivt område.
Her ute en plass ble jeg unnfanget i 49.

C6CA7194-5030-4D56-8258-973274D9A463.png.87e1a38791101bbb2e287f9ff3b6185f.png
Som dere ser på trackene, så har jeg også vært her en del etter at jeg såg dagens lys...:giggle::giggle::giggle:

All statistikk tilsier at vannsengas inntreden i det norske markedet på 80-tallet dannet grunnlaget for en generasjon med livslang interesse for sjø og båtliv. 

Dersom dette hadde skjedd på 30-tallet ville denne tråden hatt en annen tyngde. 

Ideell båt er den som ikkje får større fart

enn at føraren reagerer like snart

bare lek(k)er skrev for 5 timer siden:

Min gamle far #torbit er fortsatt sporadisk innom her, og fortsatt hyppig bruker av båten vår, en Tresfjord 29 som han kjøpte i fjor. Han er 1936 modell...

Da får du oppfordre ham med å komme med noen innlegg, hvis ikke så gjelder det ikke :giggle:

Dreamer skrev for 6 timer siden:

Om du "tar kaka" avhenger når du var født i 1941. Jeg er født 26.02.1941. 

NilsPils skrev 37 minutter siden:

Da er du noknoen måneder eldre en meg . . :flag:

Obs, der ble du visst slått på målstreken Nils :lol:

Komodo skrev for 9 timer siden:

Obs, der ble du visst slått på målstreken Nils :lol:

Bare hyggelig. :smiley:

Men jeg holder ut og kjemper videre.

Båtene skal ut i år også . . . Teinene også . .

Egentlig er det nok mange båtfolk rundt i landet som er mye eldre enn oss 1941-årganger. Men kanskje ikke så mange av dem er aktive på nettet. Jeg kjenner flere aktive gamlinger i marinaen vår i Oslo.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

NilsPils skrev for 5 timer siden:

Egentlig er det nok mange båtfolk rundt i landet som er mye eldre enn oss 1941-årganger. Men kanskje ikke så mange av dem er aktive på nettet. Jeg kjenner flere aktive gamlinger i marinaen vår i Oslo.

Det er greitt distansera seg. Mor mi er fødd i 1938. Rett som det er er ho innom gamleheimen "for å besøka gamlingane":smiley:

Redigert av Ask (see edit history)
Grønngylt skrev On 16.12.2022 at 1.56:

Håper jeg er like interessert i båt og orker å jobbe like mye på de, som dere når jeg passerer 80. Bare 42 år igjen 

Senior er 1935 modell og nedgraderte fra 62 fots motorbåt til 46 foter for 4 år siden. «Litt for mange trapper for mor i 62 foteren» var argumentet. 
Han gjorde all teknisk service selv, men satte etter hvert bort polering og bunnsmøring til andre. Gav seg med båt i fjor fordi mor ikke orket å være med ombord lengre. 

Tror det er håp for dem av oss som fremdeles er i kylling kategorien i denne tråden. ?

dieselfan skrev for 1 time siden:

Takk, den varmet. Da kommer jeg tilbake om 20 års tid.... :wflag:

Ja, det får du gjøre. Jeg har vært aktiv medlem her på Båtplassen i 20 år, 3 måneder og 2 dager!   :santcheers:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

kdtran skrev for 7 timer siden:

Tror det er håp for dem av oss som fremdeles er i kylling kategorien i denne tråden. ?

Da er det håp for oss ja :) men kylling? Da snakker vi tydeligvis om dagens storvokste kyllinger, mange år siden jeg oppnådde prime slakevekt. Føler igrunn jeg begynner og bli gammel og seig, en skosåle er vel mørere enn meg 

Grønngylt skrev for 4 timer siden:

mange år siden jeg oppnådde prime slakevekt

Jeg er vel litt vel mager når det gjelder slaktevekt, det er ihvertfall lite fett på en kropp under 60kg. Men du og du hvor glad jeg er for at jeg ikke har 30 - 40 kg. mer på kroppen når jeg skal klatre rundt på båten og pakke inn båten med en 6 × 10m tung kalesje om høsten. Den skal forresten av om snaut 3 måneder før sjøsetting. Da er det igjen å balansere på dollboard med et par meter ned til bakken.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...