SveinHa Svart 19.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2022 navid skrev for 22 timer siden: Får holde meg til det maritime jeg da... Den kleppen teller ikke med mindre den har logget på Båtplassen selv... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
navid Svart 19.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2022 (redigert) index skrev for 1 time siden: Ikke noe du lagde på sløyden altså? ... nei, den har nok noen flere år på baken enn meg... ...men ausekar lagde jeg på sløyden Redigert 19.Desember.2022 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 19.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2022 SveinHa skrev 25 minutter siden: Den kleppen teller ikke med mindre den har logget på Båtplassen selv... Au da...det tenkte jeg ikke på, men fin e den no alikevel... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2022 navid skrev for 5 timer siden: ...men ausekar lagde jeg på sløyden Flott øsekar Helt likt et vi hadde etter min bestefar. Laget på Værøy antagelig en gang rundt krigen, kanskje før. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
lurvetass Svart 19.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2022 Pequod skrev On 18.12.2022 at 14.08: Godt valg! Hilsen en ungfole født i 1963... Neimen, er du fra den fantastiske 63 årgangen du også. Det var et veldig bra år Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
navid Svart 20.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2022 (redigert) Komodo skrev for 16 timer siden: Flott øsekar Helt likt et vi hadde etter min bestefar. Laget på Værøy antagelig en gang rundt krigen, kanskje før. Ja, trivelig med minner fra fordumse tider. Det var ikke bare å gå på krambua å kjøpe "fint" plastøsekar den tida vi vaks opp. Brukte øsekaret i en liten færing jeg hadde, med en 4 hk Crescent. Men pælemakken spiste opp båten og rusta tok motoren, så i dag har jeg bare øsekaret igjen. Redigert 20.Desember.2022 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 20.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2022 navid skrev 39 minutter siden: Ja, trivelig med minner fra fordumse tider. Det var ikke bare å gå på krambua å kjøpe "fint" plastøsekar den tida vi vaks opp. Brukte øsekaret i en liten færing jeg hadde, med en 4 hk Crescent. Men pælemakken spiste opp båten og rusta tok motoren, så i dag har jeg bare øsekaret igjen. Dukker jo opp mange gamle minner i fra "før i tiden når en leser dette. Tilhører jo også den eldre garde her, så minnes i fra den første båten vi (min far) hadde var jo ei gammel malt tresjekte m/ årer. Etter hvert ble det jo en liten Evinrude bakpå med sine fire, eller om det var seks hester, den hadde. Når jeg tenker, og sammenlikner vedlikehold/service på dagens motorer, kontra det vi gjorde den gang, så er det nesten utrolig at vi fikk de gamle motorene til å svive. Når høsten kom ble motoren bare hektet av båten og plassert opp i "bua" uten noen form for noen gjennomspyling av ferskvann, giroljeskift, tennpluggskift, smøring, etc., absolutt ingenting. Der sto den frem til neste sommer, hvor det da ble halt i startsnora ørten ganger til motoren atter startet igjen med en fuskende, røykfull støy. Det fungerte år etter år også da. På dagens motorer blir jo nesten "halve motoren" skiftet ut etter endt sesong bare man har kjørt 10-15 timer.... Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 20.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2022 @LM 605 Veldig god beskrivelse over hvorfor jeg har bare øsekaret igjen Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 20.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2022 (redigert) Noen som er så gamle at de husker denne? Redigert 20.Desember.2022 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 20.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2022 Min første båt var en Rana 12 fots jolle, med en Perkins 6 hester bakpå. Den gikk i 18 knop med meg ombord. Det var tider det for en 12 åring. Slik er det ikke nå lenger med begrensninger på alt. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
index Svart 20.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2022 Faxen skrev 7 minutter siden: Slik er det ikke nå lenger med begrensninger på alt. Nei, nå har nok de fleste 12 åringer en 20hk som det står 9,9 på bakpå jolla si;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Faxen Svart 28.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2022 Enig med deg @index, men den gangen var det lovlig. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
enslagsgjest Svart 28.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2022 Faxen skrev 1 time siden: Enig med deg @index, men den gangen var det lovlig. Er lovlig nå også. 10knops grensa er fjernet. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.