Jump to content

Hvem er eldst på Baatplassen?

Faxen

Recommended Posts

navid skrev for 22 timer siden:

Får holde meg til det maritime jeg da...

Den kleppen teller ikke med mindre den har logget på Båtplassen selv... :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Komodo skrev for 16 timer siden:

Flott øsekar :thumbsup: Helt likt et vi hadde etter min bestefar. Laget på Værøy antagelig en gang rundt krigen, kanskje før. 

Ja, trivelig med minner fra fordumse tider. :yesnod: Det var ikke bare å gå på krambua å kjøpe "fint" plastøsekar den tida vi vaks opp.

Brukte øsekaret i en liten færing jeg hadde, med en 4 hk Crescent. Men pælemakken spiste opp båten og rusta tok motoren, så i dag har jeg bare øsekaret igjen.  :sweat:

Redigert av navid (see edit history)
navid skrev 39 minutter siden:

Ja, trivelig med minner fra fordumse tider. :yesnod: Det var ikke bare å gå på krambua å kjøpe "fint" plastøsekar den tida vi vaks opp.

Brukte øsekaret i en liten færing jeg hadde, med en 4 hk Crescent. Men pælemakken spiste opp båten og rusta tok motoren, så i dag har jeg bare øsekaret igjen.  :sweat:

Dukker jo opp mange gamle minner i fra "før i tiden når en leser dette. Tilhører jo også den eldre garde her, så minnes i fra den første båten vi (min far) hadde var jo ei gammel malt tresjekte m/ årer. Etter hvert ble det jo en liten Evinrude bakpå med sine fire, eller om det var seks hester, den hadde. Når jeg tenker, og sammenlikner vedlikehold/service på dagens motorer, kontra det vi gjorde den gang, så er det nesten utrolig at vi fikk de gamle motorene til å svive. Når høsten kom ble motoren bare hektet av båten og plassert opp i "bua" uten noen form for noen gjennomspyling av ferskvann, giroljeskift, tennpluggskift, smøring, etc., absolutt ingenting. Der sto den frem til neste sommer, hvor det da ble halt i startsnora ørten ganger til motoren atter startet igjen med en fuskende, røykfull støy. Det fungerte år etter år også da. På dagens motorer blir jo nesten "halve motoren" skiftet ut etter endt sesong bare man har kjørt 10-15 timer....:wink:

• 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...