Jump to content

Da blir det jammen D5L i vinter, Båtplassen spesial pris

Blouberg

Recommended Posts

Har gått og brygget på lysten til å ta D5L sertifikat en stund. En nylig tråd her og en Båtplassen spesialpris fra NMKS på komplett pakke med alle eksamener var med å dytte meg i gang. 16.500 for det hele er en god pris.

Vært morsomt om det ble flere herfra som hopper i det.  For folk i rimelig nærhet til Oslofjorden kan det jo hende vi sees om bord i Chilli Solbris (: 

Har sjekket litt rundt og kun fått gode tilbakemeldinger på opplegget til NMKS!

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

dude skrev for 3 timer siden:

hmm.. skulle man sertifisert seg da, nå i den mørke tida?

Hva er "båtplasspris" for nettkurs og alt av eksamener om man har fartstid på egen båt?

Prisen er 16500.-.

Fartstid på egen båt har ingen betydning uansett hvor du skal ta D5L. Praktisk utsjekk inngår ikke i noen pakker. Eksamensgebyr pr modul er inkludert. 
Du slipper bare utsjekk for å få løst ut sertifikatet. Du må kunne dokumentere at du har disponert båt over 8 meter i tre sammenhengende år. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Tok D5L med NMKS for noen år siden. Kjempefornøyd.

Jeg kommer neppe til å få penger, eller enda mindre sannsynlig aksept fra Rederen, til å kjøpe så stor båt, men mye nyttig lærdom for en relativ fersk styrmann, maskinist, skipselektriker.

Har du pengene og tid til overs så kjør på.

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Bellil skrev 43 minutter siden:

Jeg kommer neppe til å få penger, eller enda mindre sannsynlig aksept fra Rederen, til å kjøpe så stor båt

Det er det samme her (: Men kunnskapen virker jo fint i 32 foteren også 

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

I morgen starter reise mot D5L med to dager om sjøveisregler.

Det er et omfattende pensum vi skal igjennom før vi kan "mønstre på" Chilli Solbris for praktisk utsjekk (: Bra det er mye vinter igjen før båtsesongen.

Blouberg skrev for 9 timer siden:

I morgen starter reise mot D5L med to dager om sjøveisregler.

Det er et omfattende pensum vi skal igjennom før vi kan "mønstre på" Chilli Solbris for praktisk utsjekk (: Bra det er mye vinter igjen før båtsesongen.

Bare å zoome inn og gå inn i bobla! Det blir lite tid til annen aktivitet nå!

Lykke til!😃😃

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...