Jump to content

Wallas Service/Rune har lagt ut på sin siste seilas

Gudrun

Recommended Posts

Fikk et spørsmål om jeg visste noe nytt om Wallas service/Rune.

Må dessverre informere han gikk bort 12 desember. 

Født i 1957. 

Er ikke få båteiere han har hjulpet med service og deler på Wallasen sin opp gjennom årene.

Skal være urnesermoni i Krematoriet i Ålesund i morgen torsdag 5/1 kl. 1330

Vedlagt et dikt hentet fra Minneboken hans. Gjengitt etter godkjenning av familien.

MINNET DITT
.
Og nå er det stille
for alle de andre lydene enn dine
er de eneste som er igjen her
og hendene vi holder hverandre med
de holder egentlig deg
og det tror jeg du vet
hva har vi nå da
jo
vi har minnet ditt og vi pakker det inn i silkepapir
putter det i lomma
og har det med på fest på eksamen
på tur hjem med trikken på butikken
til tannlegen og til tante og onkel
det er et bra minne å ha med
hvor enn det skulle være
for hvor skulle du ellers være enn her sammen med oss for det er du uansett om du er her eller der
så god tur hils de andre så sees vi
også finner du ikke på noe tull der oppe ikke sant
for da klemmer jeg litt ekstra hardt på minnet ditt
jeg bare sier det
for da klemmer jeg litt ekstra hardt på minnet ditt.

Trygve Skaug

Triste nyheter.

En stor bidragsyter med faglig tyngde er borte. Forumet står fattigere tilbake.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Trist. Jeg har hatt mye kontakt med trivelige og hjelpsomme Rune via forumet. Jeg regner meg selv som ganske robust, men tårene trillet da jeg leste dette.

Hvil i fred Rune.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Dette var trist lesning. Jeg kjente ikke Rune personlig, men fikk allikevel anledning til å bli litt kjent i sommer via to lange og hyggelige telefonsamtaler i forbindelse med dugnaden på Bergtatt, Pequods båt. Det dreide seg egentlig bare om reparasjon på Pequods dieselvarmer, men Rune var en sånn type som når man først kom i prat, så hadde praten lett for å skli over på både det ene og det andre. 

Som flere er inne på her så mister baatplassen en solid kompetanseperson. En fagmann som alltid stilte opp med gode råd. Det er få som driver et firma som gir så mye gratis råd og veiledning på et forum som det Rune gjorde.

Rune, håper du får en mild medvind i seilene på din siste reis inn i solnedgangen.

Dette var trist lesning. Foruten hans fantastiske innsats i forbindelse med dugnaden i sommer, så hadde jeg også gleden av å treffe ham da jeg lå i Ålesund med båten året før. 

Da kom han kjørende og hentet meg i gjestehavna i Brosundet og kjørte meg opp til Aksla for å få sett utsikten derfra ettersom jeg vel hadde nevnt på forumet at jeg nok måtte glemme å komme meg opp dit på grunn av foten.

Veldig hyggelig fyr som jeg sist var i kontakt med tidligere i høst i forbindelse med noen spørsmål jeg hadde om Wallas Safeflame.

Hvil i fred og takk for all hjelp, Rune.

Redigert av Pequod (see edit history)

Trist. Så mye velvillig hjelp gjennom årene, slike mennesker står det virkelig respekt av. Heldigvis er baatplassen i besittelse av flere av lignende sort, men det gjør ikke tapet noe mindre.

Er det upassende å sende en liten oppmerksomhet til familien? Deltar gjerne.

Hvil i fred.

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Rune har vært en klippe for oss båtfolk som ennå bruker disse forhatte Wallasene. Han visste alltid råd og en fantastisk sørvis. For noen år siden tok jeg med to defekte wallaser ned til Ålesund og han kom utom hotellet og hentet "vrakene" seint en fredagskveld. Uka etter kom en Wallas i posten. Den funker ennå. Så igjen, takk for alt Rune. Du var en av de beste. Hvil i fred.

Shore skrev for 4 timer siden:

Er det upassende å sende en liten oppmerksomhet til familien? Deltar gjerne.

Støttes! Kan ikke se at det skulle være upassende på noe vis, hadde det vært en i min familie som fikk en slik oppmerksomhet hadde jeg blitt glad og stolt over at familiemedlemmet hadde betydd såpass for andre at de kjøpte blomster. Jeg er med!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...