Morten_L Startet 11.Januar.2023 Del på Facebook Startet 11.Januar.2023 (redigert) Etter mislykket forsøk med bunnstoffjerner for å fjerne alt bunnstoff på seilbåten konkluderte jeg i høst med at glassblåsing måtte til. Snakket med en trivelig fyr i Egersund som hadde nogenlunde overkommelig pris og mye erfaring. Men så er han blitt syk og det der dårlig ut ift jobben synes jeg. Også hørt med Arendal båtskade service, men de har ikke tid før nærmere sommeren og det var veldig mye dyrere. Båten er en Dufour 425 Grand Large (seilbåt) ligger på land i Kristiansand med grei tilkomst, asfaltert opplagsplass med vann/strøm osv. Har noen andre tips til firma som kan hjelpe? Bilder: Redigert 11.Januar.2023 av Morten_L Lagt til bilder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 11.Januar.2023 Del på Facebook Svart 11.Januar.2023 Du kan jo høre med Cleancube Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 11.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2023 Sturee skrev 2 minutter siden: Du kan jo høre med Cleancube Hører med dem, men hørte med firma her i Kristiansand som driver med tørrisblåsing. De skulle ha dobbel pris av glassblåsing Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 11.Januar.2023 Del på Facebook Svart 11.Januar.2023 Bare av ren nysgjerrighet. Hva skulle han i Egersund ha for jobben? Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Eika Svart 11.Januar.2023 Del på Facebook Svart 11.Januar.2023 Morten_L skrev 10 minutter siden: Hører med dem, men hørte med firma her i Kristiansand som driver med tørrisblåsing. De skulle ha dobbel pris av glassblåsing Tørris er endel dyrere enn sand og glass. Men det blir endel etterarbeid når man blåser da, alt av luftbobler i støpen kommer frem og det blir endel sparkling. Jeg har stått med etterarbeidet på noen båter som vi har blåst på jobb Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 11.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2023 @Okkaby fikk aldri nøyaktig pris. Men så ut til å bli rundt 20.000 inkl mva om jeg tok tildekking og opprydding selv. Og selvsagt primer, bunnstoff osv Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 11.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2023 Grønngylt skrev 1 minutt siden: Tørris er endel dyrere enn sand og glass. Men det blir endel etterarbeid når man blåser da, alt av luftbobler i støpen kommer frem og det blir endel sparkling. Jeg har stått med etterarbeidet på noen båter som vi har blåst på jobb Ja, men over 50.000 for jobben blir over mitt budsjett. Kommer jo en del tusen i epoxyprimer, bunnstoff osv samt at jeg bytter alle gjennomføringene. Det lille jeg har sett av gelcoaten under der bunnstoffjerneren fikk av alt så veldig fint ut. Generelt er støpingen av båten veldig bra sånjeg håper det ikke blir for mye sparkling, men en del må jeg vel regne med ja. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 11.Januar.2023 Del på Facebook Svart 11.Januar.2023 Du får sende meg en pm med bud, for nedsliping. Jeg blåser ikke, men er jævla effektiv med mirka'n Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 11.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2023 (redigert) Grønngylt skrev 6 minutter siden: Du får sende meg en pm med bud, for nedsliping. Jeg blåser ikke, men er jævla effektiv med mirka'n Sliping er jo enda bedre! Sendt PM Redigert 11.Januar.2023 av Morten_L (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 11.Januar.2023 Del på Facebook Svart 11.Januar.2023 Ser ut som om det er i Terneviga båten ligger Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 11.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2023 LM 605 skrev 53 minutter siden: Ser ut som om det er i Terneviga båten ligger Det stemmer Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 11.Januar.2023 Del på Facebook Svart 11.Januar.2023 Morten_L skrev 14 minutter siden: Det stemmer Har båt på land i samme havn, så syntes det var noe kjent med opplagsplassen. Snart vår, og båtpuss igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 11.Januar.2023 Del på Facebook Svart 11.Januar.2023 LM 605 skrev 1 minutt siden: Har båt på land i samme havn, så syntes det var noe kjent med opplagsplassen. Snart vår, og båtpuss igjen. Du får høre om det er flere i havna som vil slipe båtene eller har gelcoat skader som må fikses :) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 11.Januar.2023 Del på Facebook Svart 11.Januar.2023 Grønngylt skrev 5 minutter siden: Du får høre om det er flere i havna som vil slipe båtene eller har gelcoat skader som må fikses :) Er nok sikkert det, men vanskelig å treffe båteiere nå om dagen her på Sørlandet. Stort sett ligger de fleste båtene i opplag på land, kun noen veldig få som ligger ute. Er vel sånn rundt påsketider at der først begynner å dukke opp noen sjeler. Men skal holde øyne og ører oppe hvis jeg ser/hører noe. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 11.Januar.2023 Del på Facebook Svart 11.Januar.2023 Tar med meg "terrassevarmer" på stativ, så kan ta skader selv der de står nå, hvis du kjenner noen med båter i havna :) får sjekke litt værmeldinger osv, plutselig er jeg der nede i sør Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 12.Januar.2023 Del på Facebook Svart 12.Januar.2023 (redigert) Grønngylt skrev for 15 timer siden: Du får sende meg en pm med bud, for nedsliping. Jeg blåser ikke, men er jævla effektiv med mirka'n @GrønngyltHar en Mirka Deros 5650CV selv og har planer om å ta bort noe bunnstoff langs vannlinja selv på min båt. Hvilken korning bruker du på papiret? Redigert 12.Januar.2023 av TerjeFjern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 12.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2023 LM 605 skrev for 12 timer siden: Har båt på land i samme havn, så syntes det var noe kjent med opplagsplassen. Snart vår, og båtpuss igjen. Står på land nesten bort med Speiderhuset og er mye der nede. Du får komme bort å få en kaffe en dag Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 12.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2023 Grønngylt skrev for 12 timer siden: Tar med meg "terrassevarmer" på stativ, så kan ta skader selv der de står nå, hvis du kjenner noen med båter i havna :) får sjekke litt værmeldinger osv, plutselig er jeg der nede i sør Dette blir jo nok knall! Ren og pen bunn klar for epoxyprimer, bunnstoff og nye gjennomføringer og litt gelcoat fix i samme slengen Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 12.Januar.2023 Del på Facebook Svart 12.Januar.2023 Hvis du bare skal ta bunnstoffet, så vil jeg anbefale å forsøke å ta dette med skrape en dag det er skikkelig kalt (-10 til -20 grader) Da skal bunnstoffet visstnok enkelt sprute av. Ellers er Mirka et godt alternativ. Timebetalingen vil trolig bli svært god. Om du skal ta gelcoat også, så valgte jeg selv å sette en wolframkarbidskive på en vinkelsliper og avsluttet med proff eksentersliper tilsvarende Mirka. Fjernet bunnstoff og gelcoat på en 42 foter på ca. 20 timer... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Eika Svart 12.Januar.2023 Del på Facebook Svart 12.Januar.2023 TerjeFjern skrev for 2 timer siden: @GrønngyltHar en Mirka Deros 5650CV selv og har planer om å ta bort noe bunnstoff langs vannlinja selv på min båt. Hvilken korning bruker du på papiret? Det vet jeg ikke helt ennå, kommer litt ann på hvordan ting oppfører seg. Men tar vel med 60 80 120 og 240 Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 12.Januar.2023 Del på Facebook Svart 12.Januar.2023 Morten_L skrev for 2 timer siden: Dette blir jo nok knall! Ren og pen bunn klar for epoxyprimer, bunnstoff og nye gjennomføringer og litt gelcoat fix i samme slengen Dette blir knall :) kjenner jeg gruer meg litt, men gelcoat blir deiligt å jobbe med igjeb. Er trossalt en uke siden jeg blanda gelcoat sist Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 12.Januar.2023 Del på Facebook Svart 12.Januar.2023 Fortego skrev for 2 timer siden: Hvis du bare skal ta bunnstoffet, så vil jeg anbefale å forsøke å ta dette med skrape en dag det er skikkelig kalt (-10 til -20 grader) Da skal bunnstoffet visstnok enkelt sprute av. Ellers er Mirka et godt alternativ. Timebetalingen vil trolig bli svært god. Om du skal ta gelcoat også, så valgte jeg selv å sette en wolframkarbidskive på en vinkelsliper og avsluttet med proff eksentersliper tilsvarende Mirka. Fjernet bunnstoff og gelcoat på en 42 foter på ca. 20 timer... 20 harde timer man jobber over hodet hele tiden da Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 12.Januar.2023 Del på Facebook Svart 12.Januar.2023 Grønngylt skrev for 5 timer siden: 20 harde timer man jobber over hodet hele tiden da Hadde en plate med støtte på som jeg lå mot, så det gikk ganske greit, men at kroppen fikk en solid treningsøkt er det ingen tvil om... Men sparte 20 000- 40 000 da, så litt stølhet var det verdt. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
laerdh Svart 13.Januar.2023 Del på Facebook Svart 13.Januar.2023 Ikke meningen å kuppe tråden her, men er du åpen for oppdrag i Telemarks-området også, @Grønngylt? :) Gjelder en mindre skade i gelcoat som jeg gjerne skulle fått gjort noe med. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 13.Januar.2023 Del på Facebook Svart 13.Januar.2023 laerdh skrev 38 minutter siden: Ikke meningen å kuppe tråden her, men er du åpen for oppdrag i Telemarks-området også, @Grønngylt? :) Gjelder en mindre skade i gelcoat som jeg gjerne skulle fått gjort noe med. Det er jeg, er jo hjemmebase det. Er det på det hvite eller blå ? Årsmodell på båten? Send meg en pm du, gjerne med hvor båten står også Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.