hansa82 Startet 17.Januar.2023 Del på Facebook Startet 17.Januar.2023 Driver å kobler opp dieselvarmer i snekka. Må gjennom ett par skott for å få ut eksosen. Lager 50mm hull som jeg setter ett stålrør i, før eksosrør går igjennom. Noen tips til hva man kan bruke for å isolere for støy, mellom stålrør og eksos? (står montert i motorrom og ønsker selvsagt ikke så mye lydlekkasje derfra) Glava, rockwool, branntettingsmasse? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 17.Januar.2023 Del på Facebook Svart 17.Januar.2023 En mineralull som steinull eller glassull av mineralske fibre gjør nok jobben. Det er ikke brennbart, og trekker heller ikke fukt eller lukt. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
bellen Svart 17.Januar.2023 Del på Facebook Svart 17.Januar.2023 Jeg hadde brukt rockwool. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 17.Januar.2023 Del på Facebook Svart 17.Januar.2023 bellen skrev 13 minutter siden: Jeg hadde brukt rockwool. Rockwool er en mineralull, så det går bare fint. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Brigg Svart 17.Januar.2023 Del på Facebook Svart 17.Januar.2023 Du bruker uisolert eksosrør? Vil det ikke være fornuftig å isolere røret i hele dets lengde? Kan gjøres feks med glava laftestrimmel og aluminiumstape ytterst. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
hansa82 Svart 17.Januar.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2023 Brigg skrev for 2 timer siden: Du bruker uisolert eksosrør? Er en glassfiberstrømpe over, men ikke dum løsning du kommer med! Takker for tilbakemeldinger! 😀 Sitér dette innlegget Link to post
Flow Svart 18.Januar.2023 Del på Facebook Svart 18.Januar.2023 Biltema selger eksosbandasje, med og uten alu. folie på ene siden. https://www.biltema.no/sokeside/?query=eksosbandasje Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 18.Januar.2023 Del på Facebook Svart 18.Januar.2023 Flow skrev for 3 timer siden: Biltema selger eksosbandasje, med og uten alu. folie på ene siden. https://www.biltema.no/sokeside/?query=eksosbandasje Merk at denne lukter dritt de første timene varmeren går, og avgir en damp/røyk som jeg ikke vet om er helt god for lungene å få i seg, så viktig å lufte godt i starten. Bortsett fra det er den gullle god, har brukt den på varmer tidligere og den gjør det den skal. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.