Jump to content

Rolls Royce fra Tennfjord, riktig styresylinder til slange


jonase87

Recommended Posts

Har noen vært borte i merket rolls royce fra Tennfjord? Har slanger og rattpumpe men mangler styresylinder. Har ingen peiling på hvordan jeg finner riktig, motoren er av en 2006 suzuki modell, utenbords. Er det noen som har vært borte i dette og vet hvordan man finner riktig?399317BF-73D7-4431-98A2-B7BEE48678EF.jpeg.c896ae3d733c29491d78773bb78fab4f.jpeg399317BF-73D7-4431-98A2-B7BEE48678EF.jpeg.c896ae3d733c29491d78773bb78fab4f.jpeg

Redigert av jonase87 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det som avgjør er vel volumet på olje. Kjøper du for stor sylinder, så vil du få for mange runder på rattet.

 

Hvilket merke sylinder er, har lite å si. Den må passe til volum på pumpe å være kraftig nok til motor.

 

Om slanger ikke passer på nye sylinder, så får du overganger hos Tess/Hydroscand+++

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Hjertelig! Ja altså det er en 30HK  motor:) Jeg var i butikken Maritim og han mente han fant en mest sannsynlig som passa men sa at slangene var han veldig usikker på. Så det er det jeg mest bekymrer meg før, men står dette i dokumentet, prøvde se men skjønner jo lite:(

Redigert av jonase87 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Slanger får du overgangen til hos Tess/Hydroscand eller andre som selger slanger å fittings. 

Å til 30hk så trenger du ikke noen kraftige sylinder heller. Så der kan det meste brukes.

 

Har du slanger ute av båten, så tar du med disse og sylinder til butikken når du skal ha overgang. Så fikser de overgang til deg.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev On 17.1.2023 at 22.48:


 

 

Tusen takk for hjelpen:)  Går de si noe om hva som passer til disse?

8521BB46-9C1F-4DCA-A3B6-A80277B64101.png

C1D627AA-BC06-4830-B146-2E6DB83EEB7E.png

Redigert av jonase87 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...