Jump to content

Inspirerende rydding i skjærgården

rebop

Recommended Posts

NRK har en fin feature-sak i dag hvor søgne dykkerklubb med flere trekkes frem. Her har vi alle opplagt et ansvar. 

https://www.nrk.no/sorlandet/jakten-pa-dodsfellene--1.16254491

Antar at @monshar en finger med i spillet her. Rett og slett bare veldig imponerende å se fra sidelinjen. Bare se på alt det utstyret som dykkeren dykker med. Det er ikke et vanlig padi-grunnkurs oppsett som de bruker akkurat. Dette er frivillighet på sitt beste.

Vi andre (som ikke har dykket på lenge), kan jo prøve å la oss inspirere til å rydde i fjæra og annet lett tilgjengelig. For min del har det vært pause med mye slikt ettersom jeg har to små barn i hus som opptar det meste av ledig tid, men nå som 1åringen klarer å gå, og vi blir stadig mer mobile, så håper jeg at også jeg kan ta opp igjen jakten på marin søppel som en aktivitet, samt biaktivitet på turer vi tar i sjærgården. Å ha liggende en rull søppelposer i båten bla er et veldig fint tiltak for å kunne bidra når en er ute på tur i skjærgården. Litt nå og da er mye bedre enn aldri noe som helst.

Stå på!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...