Jump to content

Er Båtplassen vanedannende?

Martine29f

Recommended Posts

Vanedannende? Aner ikke. Tror bare jeg har en sunn bestemmelse om å sjekke over trådene i Båtforumet sånn passe ofte. :giggle:

Fått mye hjelp, kunnet gi litt hjelp, og har en rar fellesskapsfølelse med folk jeg aldri har møtt i virkelig livet.

Dog, @Bjørn Løvjomåshar jeg vært innenfor ropedistanse til noen ganger, og har padlet forbi hans White Lady i elva uten at noen var hjemme.  @Knude har jeg nesten truffet, men ikke helt. Har sett han i båten, men ikke villet forstyrre.

Har truffet ett medlem 1 gang tror jeg, ellers bare virtuelle venner her inne.  Og det er litt eh... vennedannende?

Jeg kjenner at jeg bryr meg. Jeg bryr meg om at folk jeg ikke har truffet noen gang skal ha det bra. 

Og at nybegynneren som lurer på hva vannet bak er, eller hvordan man skal parkere båten, skal ha en god start på båtlivet. 

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

pappa_wolf skrev 1 minutt siden:

Er vel inne et par ganger om dagen, eller 15, alt avhengig av om det er hverdag eller helg.
Dette er vel også et av de få forumene, som fortsatt er aktive. Alle andre har gått over til FB eller andre plasser.

Jeg regner med det er flest besøk i hverdagen. 😅

Jeg er veldig glad for at det ikke er lagt ned å gått over på facebook. Forum på facebook fungerer generelt dårlig; vanskelig/umulig å søke, innlegg blir skjult og sortert etter en algoritme, mye "morsomme" innlegg. 

Eneste Facebook bør brukes til er å melde om det er problemer med båtforumet. 😉

35 minutes ago, Thomas_h said:

Jeg regner med det er flest besøk i hverdagen. 😅

Jeg er veldig glad for at det ikke er lagt ned å gått over på facebook. Forum på facebook fungerer generelt dårlig; vanskelig/umulig å søke, innlegg blir skjult og sortert etter en algoritme, mye "morsomme" innlegg. 

Eneste Facebook bør brukes til er å melde om det er problemer med båtforumet. 😉

Nja, Jeg bruker Facebook. Men det har blitt til å holde kontakt med familien i DK og Usa.
Ellers er det bare en distraksjon av dimensjoner.

Ja visst er Båtplassen vanedannende, og det har den vært for meg siden september 2002! Det går sjelden mer enn 1 time mellom hver gang jeg er innom.

Noe av det fine med sidene, bortsett at at det er båtfolk her med uendelige kunnskaper om båt, så er det folk med veldig forskjellig yrkeserfaring her. Så trenger man hjelp til å bygge en garasje, bake en kake, få liv i en gammel bil, problem med PC'n, osv osv . . .  er det alltid hjelp å få på underforumet Off Topic!

:flag_bp:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Den eneste jeg har delt en flaske rødvin her inne er @Lars H.

Dette har vi over en rekke år forsøkt å gjenta, uten suksess så langt. Ellers har jeg truffet noen. Den siste var @5nacks som tok bilde av Hulda i Kosterfjorden. De fleste blir virituelle bekjente. 

Mener dette med 'vanedannende' var oppe for en del år tilbake. Svaret er fremdeles 'ja'. Beviset er at jeg har opparbeidet et par tusen innlegg over en periode på rundt 20 år.

Dette er faktisk det eneste forumet jeg fortsatt er på.
Er en av de som har vokst opp uten veldig mye praktisk kunnskap, og har lite selv også. Så dette forumet er en gullgruve for å kunne stille spørsmål. Det har også inspirert meg til å prøve nye ting, @NilsPilsvil kanskje bli glad for å høre at jeg nå har forsøkt meg på sveising opptil flere ganger. Tusen takk for crashkurs!

Det mest vanedannene her inne er å lese andres tråder. Mange praktiske råd og mange gode historier!

Blir til at jeg er inne ett par ganger om dagen stortsett, kjekt å ha noe lese på som ikke er nyheter og elendighet til kaffen :) mye god kompetanse å finne, googler jeg noe båt-relatert så er det i 8/10 tilfeller båtplassen som kommer opp uansett :) 

men har ingen problemer med å la vær en dag eller tre, fordelen er at da er det stortsett endel nytt å lese når man neste gang legger til kai på båtplassen :) 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

• 2 år senere...

Et enkelt svar: Ja!!!      Veldig bra forum med veldig mange formbrukere med masse kunskap som deler!  Fine bilder og sklidringer fra egenopplevde turer!  Her kan man lære alt om motor, elektronikk og navigasjon. Forhåpentligvis kan jeg også bidra med erfaringer fra båtlivet. Over middels interessert i motorer, polering og navigasjon, samt tekniske ting generelt.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...