goggen000 Startet 26.Januar.2023 Link til dette innlegget Startet 26.Januar.2023 (redigert) Forskjellige sjøegenskaper på NB820 sport og Combi? Redigert 26.Januar.2023 av goggen000 (see edit history) Link to post
Thomas_h Svart 26.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2023 Har desverre ikke erfaring fra disse båtene. Men tror du bør oppdatere tittel til f.eks: Forskjellige sjøegenskaper på NB820 sport og Combi? Kan vel oppdateres en stund før det låses. Link to post
Thomas_h Svart 26.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2023 Jeg vet ikke om du har sett denne tråden (13 år gammel), men det diskuteres det samme temaet. Om de ble enig er jeg usikker på. Link to post
goggen000 Svart 26.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2023 Takk for svar. Har hørt at Sport spruter mye i mot sjø, da den er så bred i fronten..lurer på om Combi er spisser i baugen?? Link to post
hanto1 Svart 26.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2023 Begge båtene har samme skrog om jeg husker rett. Tyngdepungt og vektfordeling er vel litt forskjellig, men tror knapt det er merkbart i praksis. Nær famile har en Sport med aksel, den slår litt i motsjø, men er fin i medsjø. Litt motsatt av vår Viknes 880. Link to post
tobba Svart 26.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2023 Hadde en NB 820 sport for et par båter siden. Obs at Sport leveres både med hekk aggregat og aksel. Jeg hadde med aksel. Skrogene på Combi og Sport med aksel forstod jeg var like. Med hekk aggregat er Sport skroget forskjellig fra aksel varianten. Var godt fornøyd med egenskaper og kvalitet på den jeg hadde. Noe hard i motsjø, men god i medsjø om man løfter baugen med flapsene. Jeg hadde Yanmar 184 hk og nystoffet gikk den oppimot 25 knop, med en grei marsjfart på ca 19-20 knop. Lykke til med valget. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn