El barco de Sol Startet 27.Januar.2023 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2023 Vi har en Agder 840 med Yanmar 165hk. Meget fornøyd,men drømmer om Saga. 315 har stått på listen, men var nå ombord i en Saga 32 og ble i tvil etter det. Spørsmålet er da Saga 315 eller 32? Jeg tenker først på sjøegenskaper, litt på dieselforbruk, D4 motor mot f.eks 41-motor. Og er senga i 32'n for trang til to personer,hvor jeg er 194cm og over 100kg? Er glad for innspill som kan løfte tankene bort fra "enten eller" til en av disse båtene. Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 27.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2023 Vi hadde 315 i 5 år, før vi oppgraderte til 365. Gode venner av oss har en 32, og den tror jeg må være beste sjøbåten Saga har bygget. Den går som en torpedo gjennom røff sjø. Dette er nok på grunn av smalt skrog. I 315 får du også en veldig god sjøbåt. Det som taler for 315 må være bredere, mer moderne, bedre plass på akterdekk, bedre badeplattform og stor V køy i baugen. 32 er eldre og dermed billigere vil jeg tro. Smalere enn 315, men likevel romslig. Genial løsning med de to stikk køyene om du har ungdommer med på tur. Noen har utvidet badeplattform, men om den kun har den støpte, er den veldig kummerlig. Spesielt om man har passert middagshøyden, og har dårlig balanse. Våre venner i 32 drømmer om å oppgradere til 315, så mitt valg hadde blitt 315. Men du får fantastisk gode sjøegenskaper med begge to. Forbruk på vår D4 218hk var 2,3l/Nm på marsjfart. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Martine29f Svart 29.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2023 Det er vel en viss prisforskjell på disse to båtene. 32 begynner vel å bli noget gammelmodig og litt trang badeplattform. Så hvis inngangsprisen ikke betyr så mye så hadde vel den nyeste utgaven vært et godt valg... Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 29.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2023 Noe av det som gjorde at jeg solgte Norline båten jeg hadde før, var at det ikke var vinduer som kunne åpnes i styreposisjonen. Når det var skikkelig varmt ute så var det ikke særlig behagelig å føre båten. Ser at 32 versjonen som ligger på Finn ikke har dette den heller. Det ligger jo en 315 til 790k akkurat nå ser jeg. Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart 31.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2024 Til orientering så kjøpte vi Saga 315, 2010 modell med Volvo Penta D4-300. Fikk den mot slutten av august og har vært veldig fornøyd med båten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.