Jump to content

Saga 315 eller 32, anbefaling?


El barco de Sol

Recommended Posts

Vi har en Agder 840 med Yanmar 165hk. Meget fornøyd,men drømmer om Saga.

315 har stått på listen, men var nå ombord i en Saga 32 og ble i tvil etter det. Spørsmålet er da Saga 315 eller 32?
Jeg tenker først på sjøegenskaper, litt på dieselforbruk, D4 motor mot f.eks 41-motor. Og er senga i 32'n for trang til to personer,hvor jeg er 194cm og over 100kg?
Er glad for innspill som kan løfte tankene bort fra "enten eller"  til en av disse båtene.
 

Link to post
Share on other sites

Vi hadde 315 i 5 år, før vi oppgraderte til 365. Gode venner av oss har en 32, og den tror jeg må være beste sjøbåten Saga har bygget. Den går som en torpedo gjennom røff sjø. Dette er nok på grunn av smalt skrog. I 315 får du også en veldig god sjøbåt. Det som taler for 315 må være bredere, mer moderne, bedre plass på akterdekk, bedre badeplattform og stor V køy i baugen. 32 er eldre og dermed billigere vil jeg tro. Smalere enn 315, men likevel romslig. Genial løsning med de to stikk køyene om du har ungdommer med på tur. Noen har utvidet badeplattform, men om den kun har den støpte, er den veldig kummerlig. Spesielt om man har passert middagshøyden, og har dårlig balanse. Våre venner i 32 drømmer om å oppgradere til 315, så mitt valg hadde blitt 315. Men du får fantastisk gode sjøegenskaper med begge to. Forbruk på vår D4 218hk var 2,3l/Nm på marsjfart.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Styremedlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Noe av det som gjorde at jeg solgte Norline båten jeg hadde før, var at det ikke var vinduer som kunne åpnes i styreposisjonen. Når det var skikkelig varmt ute så var det ikke særlig behagelig å føre båten.

 

Ser at 32 versjonen som ligger på Finn ikke har dette den heller. Det ligger jo en 315 til 790k akkurat nå ser jeg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...