Jump to content

Miniprosjekt. Frå bly/syra til lithium, og spørsmål i den samanheng


Ask

Recommended Posts

Hei.

 

Båten vår er ein seglkatamaran på 38 fot.

Forbruksbatteria tok kvelden i fjor haust.

Banken var 2*220 bly/syrebatteri. Sønnak.

 

Eg har tinga fira lithium 3,2 volt celler, 304 ah, og BMS frå Nordic Lithium.

 

Eit spørsmål er om eg skal ta straum til ankervinsjen frå startbatteria eller frå forbruksbanken.

Ankervinsjen er på 1500 w.

Startbatteriet er eit Optima Red på 50 ah.

Blir det for lite for ankervinsjen?

 

Er det einkvan som veit kor mykje straum startmotorane til Yanmar 2GM20 brukar?

Link to post
Share on other sites

Startstrøm på kald motor er vel fort en 2-300CCA i noen sekunder, på varm motor 50-80 amp, om jeg skal gjette. 
Trekker ikke så mye når motoren er varm.
Har du ett tangampermeter så kan du få nøyaktig svar ved å måle når du starter på kald/varm motor. 
Mener å ha lest en plass om du har en 1kw startmotor på 12v så er det ca 80 amp. Som sagt mye mer i noen sek når motor er kald. 

Hadde latt startbatteri være til bare start, så slipper man tenke på det.

Thruster og lithium har jeg ikke noe fornuftig og komme med, det kan jeg lite om. 
 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Dersom vi ser bort frå elektriske vurderingar tenkjer eg at startbatteriet kun skal brukast til start, det er kjipt om du tappar startbatteriet når du er langt fra folk. No har du jo segl å hjelpa deg med, men prinsipp er prinsipp.

 

Faren for at du faktisk tappar batteriet er ein annan sak, men held du fingrane av fatet slepp du tenka på det. Med seglbåt er du vel fyllt opp av solceller, syt for at startbatteri og får lading.

------------------                                                                      

Signaturbilde.png.d84528afcc10eff0d32d2d0cfd0c5b1f.png          Frode

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei.

 

Båten har to solcellepanel. Desse ladar berre forbruksbanken.

 

Eg har engasjert ein båtelektrikar, og han har tatt ein kikk i båten.

Eg har eit solcellepanel liggande, og vurderte å montera det slik at det ladar startbatteriet.

Han meiner at det ikkje er verdt det. Dette fordi det skal lite straum til for å lada opp startbatteri, då detnormalt blir tappa lite straum frå startbatteri. Eg synest dette høyrest fornuftig ut.

 

Eg kjøper heller eit ekstra startbatteri, og har eit startbatteri til kvar motor.

 

Startbatteriet står på styrbord sida, og det er lange kablar til startmotoren på babord motor. Han foreslår å montera eit startbatteri nærare motoren.

 

Plassmessig er det null problem, om eg ser bort frå at batteriet bør stå i eit ventilert rom.

 

Spørsmålet er om eit Optima Red Top batteri (agm/gel) kan stå i eit uventilert rom, eller i maskinrommet?

Einkvan med synspunkt?

 

Slike batteri er jo forsegla, men dei har vel ein sikkerheitsventil som kan sleppa ut knallgass dersom batteriet blir overlada?

Link to post
Share on other sites

1C på 300Ah batteri = 300A. Typisk spec for hvor stor strøm du kan trekke fra et Lithiumbatteri. 1500W = 125A ved 12V, dvs under 0.5C. Flaskehalsen er evt BMS, du må vite hvor mange A den er. Ville i utg pkt ikke koplet 1500W ankervinsj til 50 Ah Red Top. Det er ikke et batteri laget for den typen belastning og kan bli litt snaut. Ser Nordic Lithium selger 200A BMS. Er det denne så skulle det være innenfor å kople ankervinsj på Lithium med god margin. 

Redigert av Fantino (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...