Ask Startet 29.Januar.2023 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2023 Hei. Båten vår er ein seglkatamaran på 38 fot. Forbruksbatteria tok kvelden i fjor haust. Banken var 2*220 bly/syrebatteri. Sønnak. Eg har tinga fira lithium 3,2 volt celler, 304 ah, og BMS frå Nordic Lithium. Eit spørsmål er om eg skal ta straum til ankervinsjen frå startbatteria eller frå forbruksbanken. Ankervinsjen er på 1500 w. Startbatteriet er eit Optima Red på 50 ah. Blir det for lite for ankervinsjen? Er det einkvan som veit kor mykje straum startmotorane til Yanmar 2GM20 brukar? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 29.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2023 Startstrøm på kald motor er vel fort en 2-300CCA i noen sekunder, på varm motor 50-80 amp, om jeg skal gjette. Trekker ikke så mye når motoren er varm. Har du ett tangampermeter så kan du få nøyaktig svar ved å måle når du starter på kald/varm motor. Mener å ha lest en plass om du har en 1kw startmotor på 12v så er det ca 80 amp. Som sagt mye mer i noen sek når motor er kald. Hadde latt startbatteri være til bare start, så slipper man tenke på det. Thruster og lithium har jeg ikke noe fornuftig og komme med, det kan jeg lite om. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Okkaby Svart 29.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2023 Er vel nok så normalt å ha vinsj/truster på start batteri. å med Optima på start har du jo goe kraft i forhold til mange andre startbatterier. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Code0 Svart 30.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2023 Ang vinsj på startbatteri så gikk det en tråd før jul, kanskje du finner svar her: Sitér dette innlegget Link to post
cortinaman Svart 30.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2023 Dersom vi ser bort frå elektriske vurderingar tenkjer eg at startbatteriet kun skal brukast til start, det er kjipt om du tappar startbatteriet når du er langt fra folk. No har du jo segl å hjelpa deg med, men prinsipp er prinsipp. Faren for at du faktisk tappar batteriet er ein annan sak, men held du fingrane av fatet slepp du tenka på det. Med seglbåt er du vel fyllt opp av solceller, syt for at startbatteri og får lading. Sitér dette innlegget ------------------ Frode Link to post
Ask Svart 16.Mars.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2023 Hei. Båten har to solcellepanel. Desse ladar berre forbruksbanken. Eg har engasjert ein båtelektrikar, og han har tatt ein kikk i båten. Eg har eit solcellepanel liggande, og vurderte å montera det slik at det ladar startbatteriet. Han meiner at det ikkje er verdt det. Dette fordi det skal lite straum til for å lada opp startbatteri, då detnormalt blir tappa lite straum frå startbatteri. Eg synest dette høyrest fornuftig ut. Eg kjøper heller eit ekstra startbatteri, og har eit startbatteri til kvar motor. Startbatteriet står på styrbord sida, og det er lange kablar til startmotoren på babord motor. Han foreslår å montera eit startbatteri nærare motoren. Plassmessig er det null problem, om eg ser bort frå at batteriet bør stå i eit ventilert rom. Spørsmålet er om eit Optima Red Top batteri (agm/gel) kan stå i eit uventilert rom, eller i maskinrommet? Einkvan med synspunkt? Slike batteri er jo forsegla, men dei har vel ein sikkerheitsventil som kan sleppa ut knallgass dersom batteriet blir overlada? Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 17.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2023 1500 W er mindre enn 0.5 C på lithiumbatteriet. Det skal ikkje vere noko problem. Eg ville ha høyrt med Nordic Lithium kva dei anbefaler. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 17.Mars.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2023 Takk shipahoy Kva meiner du med 0,5 C. Eg skal senda ein førespurnad til Nordic Lithium. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 17.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2023 1.0 C er 304 A for et batteri på 304 Ah. 0.5 C blir da 152 A. LF304(3.2V 304Ah) ProductSpecification Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 17.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2023 (redigert) 1C på 300Ah batteri = 300A. Typisk spec for hvor stor strøm du kan trekke fra et Lithiumbatteri. 1500W = 125A ved 12V, dvs under 0.5C. Flaskehalsen er evt BMS, du må vite hvor mange A den er. Ville i utg pkt ikke koplet 1500W ankervinsj til 50 Ah Red Top. Det er ikke et batteri laget for den typen belastning og kan bli litt snaut. Ser Nordic Lithium selger 200A BMS. Er det denne så skulle det være innenfor å kople ankervinsj på Lithium med god margin. Redigert 17.Mars.2023 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.