Jump to content

Ballastbrygga Kristiansand, lov til å ligge der i en time eller to?


Lettmatros Xl

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

Hei, dette er ikke en bekreftelse av noe slag men vi har lugget der med 5 Firlinger uten problemer for et par år siden, nå var dette sjøspeidere så kan hende det er mer goodwill.

Men jeg ville tenke meg at du kan fortøye der midlertidig såfremt det ikke er skiltet noe annet

Legger ved et bilde, er en fin plass for mindre båter

2021_Firlingene_fort%C3%B8yd_ved_Kilden_p%C3%A5_Sj%C3%B8peff.jpg

Link to post
Share on other sites

For tiden ligger verdens største kranskip "Pioneering Spirit" for anker utenfor Kristiansand. Jeg har sett at den flytebrygga som ligger der har vært i bruk av Spirit sin "taxibåt".

Ville tatt kontakt med Havnevesenet i Kristiansand for sikkerhets skyld.

Link to post
Share on other sites

Flytebryggen ble i sin tid anskaffet av herværende havnevesen for å fungere som ilandstiging for Kongeparet da de var på tur rundt i landet ifb 25 års jubileet som regenter.

Etter eventen ble flytebryggen forhalt til hvor den ligger nå av bla meg og et par kollegaer.

(Var ansatt i Kristiansand Havn KF,er nå gått av på AFP)

Så regner med at eierskapet fremdeles ligger hos Kristiansand Havn.Regentbesk.png.5cbfdc1145b294624cb9b483dbee5ec5.png

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...