Lettmatros Xl Startet 29.Januar.2023 Del på Facebook Startet 29.Januar.2023 Hei, ser at mellom Kilden/Gravskjæra/Kristiansand havn og første bro til Odderøya så er det en brygge som heter Ballastbrygga ifølge Norgeskart, noen som vet om man har lov til å ligge der i en time eller to eller som evt vet hvem eier er? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøspeidern Svart 6.Mars.2023 Del på Facebook Svart 6.Mars.2023 Hei, dette er ikke en bekreftelse av noe slag men vi har lugget der med 5 Firlinger uten problemer for et par år siden, nå var dette sjøspeidere så kan hende det er mer goodwill. Men jeg ville tenke meg at du kan fortøye der midlertidig såfremt det ikke er skiltet noe annet Legger ved et bilde, er en fin plass for mindre båter Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 6.Mars.2023 Del på Facebook Svart 6.Mars.2023 Tror det fungerer som en besøksbrygge til fri bruk for dagsbesøk. Bare å prøve.. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Trawler 42 Svart 6.Mars.2023 Del på Facebook Svart 6.Mars.2023 For tiden ligger verdens største kranskip "Pioneering Spirit" for anker utenfor Kristiansand. Jeg har sett at den flytebrygga som ligger der har vært i bruk av Spirit sin "taxibåt". Ville tatt kontakt med Havnevesenet i Kristiansand for sikkerhets skyld. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
LM 605 Svart 6.Mars.2023 Del på Facebook Svart 6.Mars.2023 mons skrev 27 minutter siden: Tror det fungerer som en besøksbrygge til fri bruk for dagsbesøk. Bare å prøve.. Enig med deg her. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøspeidern Svart 12.Mars.2023 Del på Facebook Svart 12.Mars.2023 Mtp at det ligger en nesten 400m lang miniby til anker utenfor byen så kan det være lurt å spørre havna først ja, om det alltid er noen i båten mens dere ligger der så er det værste som kan skje at dere må flytte dere Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 12.Mars.2023 Del på Facebook Svart 12.Mars.2023 Flytebryggen ble i sin tid anskaffet av herværende havnevesen for å fungere som ilandstiging for Kongeparet da de var på tur rundt i landet ifb 25 års jubileet som regenter. Etter eventen ble flytebryggen forhalt til hvor den ligger nå av bla meg og et par kollegaer. (Var ansatt i Kristiansand Havn KF,er nå gått av på AFP) Så regner med at eierskapet fremdeles ligger hos Kristiansand Havn. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.