Moas-ark Svart 4.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2023 Takk for innspill! Tid er relativt ? Det er ikke dekket det er snakk om, men 28 fot furuskrog. Det skal tas i helhet kanskje neste år eller det etter det, det er ingen dramatikk å kjøre d2 frem til det. I år er det undervannskroget som gjelder, både innside og utside, og det å hindre regnvann fra å komme inn. Det viktigste først ? bare lek(k)er skrev 20 minutter siden: Til trådstarters spørsmål, så er jeg enig i at å bruke lakk oppå d2 er en uheldig løsning. Å bruke varmluftspistol og silkling, pusse over og olje noen strøk før 3-4 strøk med lakk på et dekk tar jo ikke sååå lang tid? Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2023 (redigert) thomsped skrev 5 minutter siden: Takk for innspill! Tid er relativt ? Det er ikke dekket det er snakk om, men 28 fot furuskrog. Det skal tas i helhet kanskje neste år eller det etter det, det er ingen dramatikk å kjøre d2 frem til det. I år er det undervannskroget som gjelder, både innside og utside, og det å hindre regnvann fra å komme inn. Det viktigste først ? Dæven søkke! Den er nydelig!??? Redigert 4.Februar.2023 av Chilli Solbris (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hakkannen Svart 4.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2023 @thomsped Oi! Nydelig sak du har der? Bærer preg av godt vedlikehold! Lurt å kjøre D2 en sesong til hvis du ikke har tid til nedskraping i år ja. @bare lek(k)er 100% enig med tanke på tynning av oljer og lakk? Sitér dette innlegget Link to post
Moas-ark Svart 4.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2023 @Hakkannen målet er at den skal bli preget av det, for det har vært ganske manglende de siste årene kan jeg fortelle. Det var virkelig i grevens tid. Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Hakkannen Svart 4.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2023 Godt du får tatt tak Slik den ser ut nå er den verdt å ta vare på! Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 4.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2023 Enig med tidligere talere! 1. For et smykke!!? 2. Kjør på med d2 denne sesongen også. Og vurder hva du gjør neste år. Personlig tror jeg faktisk at jeg hadde holdt meg til D2... Har skrapt og pusset ned klinkbygd skrog.. Det! er ikke en jobb jeg ønsker å gjøre hvert år... (Ikke hvert 5 heller) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.