Jump to content

Er på jakt etter teak pleiemiddel fra Nautiel - "Bio teak enzimatic"


dennrick

Recommended Posts

Hei,

 

Vårpussen er vel bare noen uker unna her på Østlandet nå, og jeg leter etter en forhandler av disse produktene fra Nautiel (spansk). Se bilder.

 

Det var forrige eier av seilbåten som viste til disse produktene da jeg ved visning av båten bemerket at teakdekket var så strøkent. Lyst og rett og slett pent.

 

Jeg har funnet en ledetråd hos Chrisstiansand Marina, tror jeg, men ikke hørt noe (Jeg hentet båten i Kristiansand). Tenkte derfor å spørre om noen her kjenner til hvor dette er å skaffe.

 

Takknemlig for input som alltid :smiley:

Teak 1.jpg

Teak 2.jpg

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Takk for det @Taskeladden. Det stemmer, en av selgerne der sendte meg en mail kl 22 igår kveld (fredag), mens en annen kar på Christiandssand Marina også tok kontakt igår kveld. Sistnevnte postla produktene idag, lørdag, så nå er de underveis.

 

De var veldig kvikke og serviceinnstilte disse sørlendingene :thumbsup:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
Svart (redigert)

Ble fornøyd med dette. Renset og lysnet i to operasjoner. Antydninger til svartsopp eller mugg etter vinter under telt er borte.

 

Bordet har jeg ikke gjort noe med. Tror det er oljet…

 

 

IMG_0486.jpeg

Redigert av dennrick (see edit history)

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

On 5/20/2023 at 8:53 PM, Lazyjack said:

Finnes det noe middel for fornying av teak som ikke stikker av med mye av tykkelsen på teaken? 

Har tenkt litt på dette siden helgen, og tenkte det var like greit å spørre deg om du med spørsmålet ditt tenkte at det middelet jeg har brukt tar litt av tykkelsen på teaken hver gang det brukes ?

 

Jeg vet ikke. Tror det har blitt brukt noen år hos oss nå (vi overtok båten i august '22)

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Du får Nautiel Bio Teak Enzimatic hos BestMarin Navigare (KRS) og Kristiansand Båt og Motor, og de sender helt sikkert, og hos noen båtopplag. Det er utsolgt hos importøren, 
Hilsen en kvikk, blid og serviceinnstilt sørlending. 
 

Link to post
Share on other sites

dennrick skrev On 23.5.2023 at 19.09:

Har tenkt litt på dette siden helgen, og tenkte det var like greit å spørre deg om du med spørsmålet ditt tenkte at det middelet jeg har brukt tar litt av tykkelsen på teaken hver gang det brukes ?

 

Jeg vet ikke. Tror det har blitt brukt noen år hos oss nå (vi overtok båten i august '22)

Nautiel Bio Teak Enzimatic er helt ufarlig for teak, natene, gelcoat, plast, stainless, aluminium, malte eller lakkede flater, og det er miljøvennlig.
Bruk gjerne en slik https://www.megaflis.no/hus--hage/rengjoring/rengjoringsartikler/jordan-skurepad-fin?_gl=1*11qli6b*_up*MQ..*_ga*MTUwNDA3MDE3Ni4xNzExMjg4NDEw*_ga_QFG2XFLGV9*MTcxMTI4ODQwOS4xLjEuMTcxMTI4ODQzMC4wLjAuMA..

 

Link to post
Share on other sites

Takk for input @Fordekket. Har igjen middel til årets vårpuss, og gleder meg til å se finishen igjen. Syntes det blir veldig fint. Den skurepaden du linket til, tenkte du at den kan brukes for rengjøring med såpe og vann før behandling med Nautinel? Ifjor brukte jeg en litt myk kost. 

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Det beste er å bruke en myk kost, som du har gjort. Men er det VELDIG møkkete, bruk en slik skurepadd til å vaske med (med Nautiel). 
Bruk myke kosten til å smøre inn teaken, vent 10 - 15 min, smør inn igjen og vask med skurepadd. FORSIKTIG. 
Om du er på Instagram, sjekk ut @nautiel_nordic. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...