Jump to content

Erfaringer med SEA.AI/Oscar Navigation?


EMH

Recommended Posts

Jeg lurer på hvilke erfaringer det er med mastmontert kamerasystemer i fra SEA.AI, som før het Oscar Navigation?

Jeg lurer spesielt på om den oppdager isflak, tømmestokker etc. og om bølger reduserer systemets effektivitet.

Selv har jeg en 40 ft seilbåt og drømmer om å seile rundt Nordatlanteren med en tur innom Grønland.

Link to post
Share on other sites

Det er klart. Holder isflaket og tømmerstokken tilnærmet vanntemperatur, blir 'delta T~ 0'. Derimot skip og isfjell er noe ganske annet. Av egen erfaring, det skal ikke rare flaket til før det er 'game over'. Det blir nokså bråstopp selv om flaket ikke er mer enn et par hundre kilo.

 

Vi har vel noen seanser der Anderaa har plukket opp båter uten AIS med kameraet sitt.

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg var alene og skulle seile i is-utsatte strøk ville jeg hvertfall ikke være i tvil. Må være en kjempefordel å ha overblikk når du lager mat, tar en hvil etc..

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...