Jump to content

TV i båten hva velger en.


Bårdp

Recommended Posts

TV i båten. Fruen påstår hun skal kjøpe TV til båten. Til nå har vi bare brukt en bærbar PC og strømmet TV med t-we app. Vi har t-we boks i en leilighet vi har og kan ikke kvitte os med det da det ligger i husleia. I huset vårt bruker vi en Apple boks for og strømme t-we. Men jeg liker ikke den boksen noe særlig.
Lurer derfor på om noen vet om det finnes TV apparater til båten som kan kjøre den t-we appen direkte i TV uten at en har noen ekstra boks. TVen kan da koblet til nett via min mobiltelefon.
Link to post
Share on other sites

Bårdp skrev 26 minutter siden:
TV i båten. Fruen påstår hun skal kjøpe TV til båten. Til nå har vi bare brukt en bærbar PC og strømmet TV med t-we app. Vi har t-we boks i en leilighet vi har og kan ikke kvitte os med det da det ligger i husleia. I huset vårt bruker vi en Apple boks for og strømme t-we. Men jeg liker ikke den boksen noe særlig.
Lurer derfor på om noen vet om det finnes TV apparater til båten som kan kjøre den t-we appen direkte i TV uten at en har noen ekstra boks. TVen kan da koblet til nett via min mobiltelefon.

Kan ikke svare på om du finner en TV som kjører T-WE appen direkte. Hvis du fks har en iPhone eller iPad og har denne appen på en av dem. Da kobler du en HDMI kabel mellom fks telefonen og TV. Dette fungerer fint men krever en liten overgangskabel for HDMI og lading til telefonen. 

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bårdp skrev for 6 timer siden:

Nå har jeg ikke iPhone eller iPad men en gammel Samsung S10. Appen kjører for øvrig utmerket på den.

Spiller ingen rolle om du bruker Apple eller Samsung utstyr. Da trenger du bare en overgang fra S10 og over til HDMI, gjerne med mulighet for lading. Hvis S10 er laget på samme måte som en iPhone med lyd og bilde ut fra ladekontakten burde dette fungere og du trenger ikke Apple eller Chromecast bokser. 

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Siden tittelen på tråden nok er av interesse for mange, så nevner jeg også muligheten med en Apple TV boks koplet til 12V TVen som vi har i båten. Det gir også en del muligheter. Vi har en liten inverter til Apple-TV'en.

 

Chromecast er kanskje et enklere alternativ. Støtter også Apple. 

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Cromecast med fjernkontroll (Google TV) er etter min mening det beste alternativet. Da slipper du å dille med en telefon, noe jeg syns er veldig tungvindt i forhold til Google TV. Du trenger også kun å bruke fjernkontrollen til Google TV da du programmerer den til Tv'en og du kan slå av og på Tv'en og justere volumet med Google-fjernkontrollen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...