Jump to content

Hvilken type grease/fett for Tenfjord rorsylinder


Nortonis Havulk

Recommended Posts

Har en gammel Tenfjord styring i båten

Det er en liten nippel oppå cylinderen som går til roret, og en del gammel tykk gris litt ut der staket kommer ut bak på cylinderen.

Så jeg lure på hvilken type gris blir det brukt til disse styringene ?

Er litt usikker på nippel størrelsen og, er det en standard, eller må jeg måle den ?

 

 

ten.jpg

Redigert av Nortonis Havulk
La til bilde (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nippelen er standard dimensjon. 
 

Det er opplagringen av styresylinderen som smøres, slik at sylinderen har mulighet til å bevege seg. Her er liten bevegelse, alle typer fett kan brukes. Det er små mengder som skal til, det er ikke nødvendig å presse inn til det tyter ut i alle ender. 
 

Jeg har en fettpresse ombord som brukes alle steder det behøves fett: Opplagring styresylinder, utvendige smørenipler på ror (kun tilgjengelig når båten er på land) og til pakkboksen. Fettet er et vannfast fett båtbutikken anbefalte til bruk i pakkboksen.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...