Jump to content

Blybatteri til 48 volts el motor i dagstursjekte

aileenll

Recommended Posts

LiFePO4 er jo bedre på alle måter men de koster jo litt...

4x100Ah lithium gir deg 41 minutt så det er jo ikke så voldsomt det heller men over dobbelt av bly...

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Nå finnes det flere typer blybatterier og enkelte typer er laget for stor utladning og tåler fint og bli ladet ut 80%. Heller ikke litium batterier liker og bli 100% ladet/utladet de trives best med 10-80% ladding. Blybatterier lagres best med 100%lading mens litium batterier lagres best med 10% ladding. Så mye og tenke på her. Prismessig er jeg ikke sikker på at forskjellen er så stor for skal en ha gode blybatterier som tåler dyputladning er heller ikke de billige. Men den store fordelen med LiFe batterier kontra blybatterier er jo vekta. LiFe batterier veier jo kun det halve i forhold til blybatterier.

LiFePO4 batterier lagres best med 20-80% SOC men kan brukes 0-100%

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...