Timmeeh Startet 18.Mars.2023 Del på Facebook Startet 18.Mars.2023 Hei, er igrunn superfornøyd med tresfjord nordicen min. Men dekkslukene har for lav karm og ingen terser. Så det renner litt vann ned i kjølen når jeg spyler og drenerer sløyekar. Har byttet pakninger på de som var dårlige og det ble bedre men, de ligger jo ikke i klem så. driver mye med fiske så leire og rusk og rask havner i kjølen, så tenkte en slik: https://www.maritim.no/matro-membran-lensepumpe-12v eller noe lignende, noen erfaringer å dele her? Må montere en egen nivåbryter på denne, er rule sine greie? Dette blir jo da en ekstra lensepumpe, og det er jo heller ikke feil med backup. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 18.Mars.2023 Del på Facebook Svart 18.Mars.2023 Jeg ville heller satset på denne: https://www.maritim.no/jp-viking-power-16-19-liter-12v Bråker mindre og svelger unna litt faststoffer uten å tette silen (=har ikke sil i motsetning til den du linket til). Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Huth Svart 18.Mars.2023 Del på Facebook Svart 18.Mars.2023 Helt enig med @SveinHa. Jeg har Ocean pumpen det er linket, og er forsåvidt veldig fornøyd med den til mitt bruk, da den er svært effektiv. Men den bråker og vibrerer kraftig, samt at silen går tett dersom det er noe rusk i kjølen. Men ingenting å utsette på kvaliteten forøvrig. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 18.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2023 Ok, ja det høres ut som johnson pumpen passer bedre til mitt bruk da. Bråk og sånn er ikke nøye men at den tar unna litt rusk og rask er førstepri. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18.Mars.2023 Del på Facebook Svart 18.Mars.2023 Er det ikke mulig å motere luketerser på lukene? Da vil du jo eliminere hele behovet for lensepumpe. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Timmeeh Svart 18.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2023 Brigg skrev for 6 timer siden: Er det ikke mulig å motere luketerser på lukene? Da vil du jo eliminere hele behovet for lensepumpe. Jo, men det er 5 luker. Og hver luketers koster ca 800kr. Motorluka er sikkert 150x90 så må ha ganske mange. Men det blir på sikt ja tenker å skjære av 5-10cm i forkant av motorluka, og hengsle den. Idag tar den borti dørkarmen så må løftes bak og opp.. må ha plastetemp da, og det er det dårlig med i trøndelagen om dagen tenkte uansett å montere en ekstra lensepumpe som backup hvis den ene jeg har idag streiker. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 18.Mars.2023 Del på Facebook Svart 18.Mars.2023 Ang nivåbryter så er jeg for min del ferdig med de elektromekaniske etter diverse svikt på ubeleilige tidspunkt. Monterte en slik i fjor og er sabla fornøyd med den. Den er også lettere å lure ned i trangt kjølsvin om en har det: https://www.maritim.no/whale-nivavakt-digital-12-24v Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 18.Mars.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2023 Fantino skrev 51 minutter siden: Ang nivåbryter så er jeg for min del ferdig med de elektromekaniske etter diverse svikt på ubeleilige tidspunkt. Monterte en slik i fjor og er sabla fornøyd med den. Den er også lettere å lure ned i trangt kjølsvin om en har det: https://www.maritim.no/whale-nivavakt-digital-12-24v Takk for tips. Greit å gardere seg så godt man kan Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 19.Mars.2023 Del på Facebook Svart 19.Mars.2023 Hei. Eg tillet meg å "utvida" tråden litt. Eg håpar det er ok for ts. Eg har ein gamal Askeladden, og der er det trangt i kjølsvinet, og ikkje plass til ei pumpa. Når pumpa er sjølvsugande så kan ein vel plassera pumpa høgare, der det er betre plass, og ha ein slange nedst i det trange kjølsvinet? Korrekt? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 19.Mars.2023 Del på Facebook Svart 19.Mars.2023 Ask skrev 3 minutter siden: Når pumpa er sjølvsugande så kan ein vel plassera pumpa høgare, der det er betre plass, og ha ein slange nedst Ja Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 11.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2023 Da har jeg prøvemontert en ters på en av de mindre lukene. Ble bra det, sto på luka når jeg monterte hengslene så pakningen ligger forhåpentligvis passe i klem der også. Det blir motorluka må som nevnt modifiseres før den kan hengsles så, blir å ordne det først. og pumpe blir det også etterhvert. Lurer på om det kan være lurt å montere den i motorrommet, med lengre sugeslange. Istedet for baki lasterommet hvor det er korteste vei til lengst bak i kjølen. Plaget med at spylepumpa fryser siste biten mot dekket så. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 2.Oktober.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2023 Motorluke med hengsel og ters. Det ble noe mer lettvindt ja! har også fått på plass en slik vikingpower pumpe, den slurpa i seg litt av hvert den men når jeg har holdt på noen dager tettes avrenningen mellom lukene av fiskeskjell og gørr, så nå skal jeg skjære til en tynn gummiduk og legge over. Spesielt baki garnbingen ble det tett. Med duken får det renne helt til sidene, der får jeg spylt det på hav. ellers er alle luker bra tette så nå er jeg fornøyd kjempepumpe det der Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 2.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2023 Ville brukt en septicpumpe av membrantype, lik som jeg har fra septiktanken og ut! Noe lignende denne! https://ahoy.no/vvs-strom/vvs/battoalett/septiktank/septikpumpe-membran-12v-tmc?gclid=Cj0KCQjw1OmoBhDXARIsAAAYGSFAZfHf2kh2oBGVoeqkhA95SfY-pF8zDl7A4ieS3633jH4mrZsFrowaAml7EALw_wcB Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 2.Oktober.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2023 Hei, den hadde sikkert gjort jobben den også men etter anbefaling over kjøpte jeg en slik: https://www.maritim.no/jp-viking-power-16-19-liter-12v den tok partikler og grums så jeg er kjempefornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 2.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2023 Fikk se nå at resten av tråden var litt eldre ja ;) Lykke til :) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 2.Oktober.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2023 Hender seg man graver opp i gammelt ja. Ofte når jeg søker så havner jeg i halvferdige tråder, så derfor jeg skrev hva jeg endte opp med Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 5.Oktober.2023 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2023 Det burde flere gjøre :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.