Nettsteggen Startet 18.Mars.2023 Link til dette innlegget Startet 18.Mars.2023 Har fått en sånn rar feeling med gearet, som er montert ifm en VP MD40. Ved oppstart kjennes tydelig at den går i inngrep, mens det etter å ha blitt varmt, så minner det mer om et sluregir, selv om det synes som om at det er koblet skikkelig til. Opplevde en gang at jeg koblet forover og dro på litt, og etter ei lita stund kom det et lite " smell " som om det gikk i inngrep ved høyere turtall. Har forsøkt å finne typen til dette gearet, men ikke lykke å se noe merking. Var inne på teknisk data til ulike gear, og fant i min visdom ut at det skulle brukes vanlig motorolje. Dette ble etterfylt. Er det noen som kjenner igjen utifra bilde ? Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 18.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2023 Slitt kon på gir. Det gir dette resultat. Er vel et MS3 gir dette Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 18.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2023 Hei! Det er ett Volvo MS3 gir, men tror dette er MS3A Sitér dette innlegget Link to post
Nettsteggen Svart 19.Mars.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2023 Oopps... slitt kon på gearet.. hvor mye kompetanse skal til for å skifte sjøl ? Det er jo grenser for hvor mye som kan svare seg å koste på en gammel båt. Men i utgangspunktet tenker jeg ihvertfall å få gjort noe med det. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 19.Mars.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2023 Nu må du først finne nye eller brukt ok kon. Vol o lager ikke disse lengre. Men er en i Haugesund som produserer disse. Helge Kalleland eller noe sådan. Om du sjekker på vi med volvo penta gruppa på Facebook finner du han. Men du må ut med gir å åpne opp gir. Sitér dette innlegget Link to post
Nettsteggen Svart 19.Mars.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2023 Okkaby skrev for 2 timer siden: Nu må du først finne nye eller brukt ok kon. Vol o lager ikke disse lengre. Men er en i Haugesund som produserer disse. Helge Kalleland eller noe sådan. Om du sjekker på vi med volvo penta gruppa på Facebook finner du han. Men du må ut med gir å åpne opp gir. Takker... oppdaget omsider at påfyllingstroppa var laus, og har nok dampet / lekket litt i tidens løp. Lite på peilepinnen ihvertfall. Så da får jeg se om det forhåpentligvis kan rette seg litt når dette er ordnet. Er veldig lite kjørt etter at jeg fikk følinga med at noe ikke stemte. Kanskje en idè at jeg blir litt mer våken og følger med...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.