Jump to content

Mangler tips og data, type på gear (bilde)

Nettsteggen

Recommended Posts

Har fått en sånn rar feeling med gearet, som er montert ifm en VP MD40. Ved oppstart kjennes tydelig at den går i inngrep, mens det etter å ha blitt varmt, så minner det mer om et sluregir, selv om det synes som om at det er koblet skikkelig til. Opplevde en gang at jeg koblet forover og dro på litt, og etter ei lita stund kom det et lite " smell " som om det gikk i inngrep ved høyere turtall. Har forsøkt å finne typen til dette gearet, men ikke lykke å se noe merking. Var inne på teknisk data til ulike gear, og fant i min visdom ut at det skulle brukes vanlig motorolje. Dette ble etterfylt. Er det noen som kjenner igjen utifra bilde ?

IMG_1909.JPG

IMG_1911.JPG

Oopps... slitt kon på gearet.. hvor mye kompetanse skal til for å skifte sjøl ? Det er jo grenser for hvor mye som kan svare seg å koste på en gammel båt. Men i utgangspunktet tenker jeg ihvertfall å få gjort noe med det.

Nu må du først finne nye eller brukt ok kon. Vol o lager ikke disse lengre.

Men er en i Haugesund som produserer disse. Helge Kalleland eller noe sådan. 

Om du sjekker på vi med volvo penta gruppa på Facebook finner du han.

Men du må ut med gir å åpne opp gir.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Okkaby skrev for 2 timer siden:

Nu må du først finne nye eller brukt ok kon. Vol o lager ikke disse lengre.

Men er en i Haugesund som produserer disse. Helge Kalleland eller noe sådan. 

Om du sjekker på vi med volvo penta gruppa på Facebook finner du han.

Men du må ut med gir å åpne opp gir.

Takker... oppdaget omsider at påfyllingstroppa var laus, og har nok dampet / lekket litt i tidens løp. Lite på peilepinnen ihvertfall. Så da får jeg se om det forhåpentligvis kan rette seg litt når dette er ordnet. Er veldig lite kjørt etter at jeg fikk følinga med at noe ikke stemte. Kanskje en idè at jeg blir litt mer våken og følger med...... 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...