Jump to content

Sprøytelakkering med Coelan...


classic fiberglass

Recommended Posts

Hei, jeg har desverre ingen erfaringer selv.

Men under trebåtfestivalen i Risør for 2 år siden så lå det en Riva junior som var helt strøken. Eieren hadde behandlet hele båten med Coelan og dette var sprøytet.

Ifølge eieren var dette ikke enkelt, så hans båt ble fraktet til holland tror jeg det var for lakkering.

Vedkommende hadde også forsket på å sprøyte på noe syre eller noe i felter på dørken for å lage dette sklisikkert, og dette så like bra ut som resten.

 

Når det er sagt, så er coelan kresen på et helt rent,tørt og fettfritt underlag og det er ikke lett å få til på en eldre godt oljet skrog..

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Hei!

Har brukt Coelan på to båter og er godt fornøyd med produktet, men jeg har kun brukt skumgummirulle og fordriver av skum, det har forøvrig blitt veldig fint resultat, har alltid fjernet absolutt all gammel olje og lakk før behandling, men jeg vil om mulig ha enda bedre resultat på mitt nye prosjekt, har hørt at det er fordelaktig å bruke en HVLP sprøyte på dette produktet (High Volume Low Pressure) så hvis noen vet noe om, har erfaring i bruk av slikt eller tilsvarende utstyr ved behandling så er det bare å synge ut! :rolleyes::yesnod: TA

Redigert av classic fiberglass (see edit history)

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...