classic fiberglass Startet 7.Desember.2005 Del på Facebook Startet 7.Desember.2005 Sprøytelakkering med Coelan, noen erfaringer? Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Majali Svart 7.Desember.2005 Del på Facebook Svart 7.Desember.2005 Hei, jeg har desverre ingen erfaringer selv. Men under trebåtfestivalen i Risør for 2 år siden så lå det en Riva junior som var helt strøken. Eieren hadde behandlet hele båten med Coelan og dette var sprøytet. Ifølge eieren var dette ikke enkelt, så hans båt ble fraktet til holland tror jeg det var for lakkering. Vedkommende hadde også forsket på å sprøyte på noe syre eller noe i felter på dørken for å lage dette sklisikkert, og dette så like bra ut som resten. Når det er sagt, så er coelan kresen på et helt rent,tørt og fettfritt underlag og det er ikke lett å få til på en eldre godt oljet skrog.. Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
classic fiberglass Svart 7.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2005 (redigert) Hei! Har brukt Coelan på to båter og er godt fornøyd med produktet, men jeg har kun brukt skumgummirulle og fordriver av skum, det har forøvrig blitt veldig fint resultat, har alltid fjernet absolutt all gammel olje og lakk før behandling, men jeg vil om mulig ha enda bedre resultat på mitt nye prosjekt, har hørt at det er fordelaktig å bruke en HVLP sprøyte på dette produktet (High Volume Low Pressure) så hvis noen vet noe om, har erfaring i bruk av slikt eller tilsvarende utstyr ved behandling så er det bare å synge ut! TA Redigert 7.Desember.2005 av classic fiberglass (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.