Jump to content

Biltemaprodukter - Polering/ bunnstoff

Cosylan

Recommended Posts

Jeg har i alle år brukt bunnstoff og poleringsmidler fra Biltema. 
Er disse produktene fra Biltema gode nok? 

Det slo meg i fjor vår under båtpussen at jeg ikke ble fornøyd med resultatet. Og bestemte meg for å kjøpe merkeprodukter til neste sesong. 

Noen som har meninger om Biltema vs. Merkeprodukter? 

Aldri kjøpt Gear-/ motorolje fra Biltema.

Når det gjelder polering har Biltema begynt med en serie de kaller «Ultimate». Denne serien kommer som rubbing, polish og voks og er laaaangt bedre enn den rimeligere «Gnikk-deg-sint-uten-å-få-godt-resultat»-serien deres. Brukte sistnevnte serie noen sesonger siden jeg skulle være så økonomisk og spare litt på de store flatene på skroget mitt, men det klattet seg til, var ujevnt å polere ut, svei seg, vanskelig å få fjernet helt, ga ujevnt resultat, osv. Poleringen ble en drittjobb som jeg gikk og gruet meg til. Bare på grunn av at jeg skulle spare noen kroner. Aldri mer. Da bruker jeg heller den dyrere serien deres «Ultimate». I alle fall når det gjelder rubbingen og polishen (som jeg har testet ut noen timer på flere skrog), vil jeg sammenligne disse med langt dyrere merkevarer. Lett å påføre, klatter ikke, gjør jobben som den skal og det er lett å polere vekk rester. Fungerer utmerket med roterende poleringsmaskin og svamp, selv på slitt gelcoat.

For bunnstoffets del skal jeg ikke uttale meg, da jeg bruker Maritims selv og er fornøyd med dette.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...