Jump to content

Bytte sort tannhjul til trimindikator på VP 290?


Batty

Recommended Posts

Såvidt jeg vet så er det ingenting som holder denne. Når drevet er av kan du dytte hjelmen frem og trekke tannhjulet rett ned, anbefales også å bytte tetning i samme slengen. Pass på å få kalibrert trimsensor riktig når du monterer igjen. 
 

Sitter den litt, kan det hjelpe å presse inn fett på styrearmen på innsiden. Om ikke dette er gjort på en stund så kan det sitte litt. Er vel også en god del av disse der manglende smøring har ført til fett hardt som stein og tette smørekanaler, isåfall har du en større jobb foran deg. Men hvis det ikke lekker vann inn, så haster det ikke. Fettet er med og fungerer som tetning her, blir det tørt og klaring vil det lekke inn vann

Link to post
Share on other sites

Manglende smøring, er vel derfor den har knekt og tenker jeg. har du prøvd å trykke inn fett på nippelen på styregaffel innvendig? Gjerne samtidig mens noen vrir og trekker på hjulet.
 

Du kan også ta ut trimsensor og dunke den ut fra innsiden om det er plass bak der

Link to post
Share on other sites

Det er et "hakk" den sitter i (oring)... men om den er knekt så trenger du ikke være så forsiktig... lirk en skrutrekker inn på hver side av stammen og tving den ut. PS før du putter inn den nye bør du ta av giveren som sitter på innsiden slik at den ikke blir skadet ved at du bommer på sporet og tvinger den inn feil...

Redigert av `Laffen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...