Jump to content

Gammelt teakdekk. Billig løsning?

Akvanauten

Recommended Posts

Jeg har et 40 år gammelt teakdekk som begynner å bli dårlig. Nytt dekk koster en formue, og jeg vil skyve den kostnaden foran meg. 

Det eneste jeg er redd for er at det skal begynne å lekke i en av de 10.000 skruene som er skrudd gjennom dekket. 

Jeg vet at dette bør gjøres skikkelig, men mens jeg venter på å få råd og tid til det så vurderer jeg en hobbyløsning. 

- fjerne natene. Halvparten er borte allerede

- sette inn dekket med en tynn penetrerende olje. Poenget med dette er at oljen skal renne ned i eventuelle lekkende skruehull og tørke der. Så er det tett (ere) en stund. 

Kanskje kan jeg utsette kostnaden til nytt dekk med 5-10 år?

Hva tror dere om dette? Hvilken olje ville dere brukt?

"If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!"

Om det ikke har lekket i løpet av de 40 årene som er gått tyder alt på at det er gjort skikkelig jobb og brukt syrefaste skruer i tillegg. Da er det lite sannsynlig at det vil begynne å lekke de neste 5-10 årene heller. 

Om du metter dekket med penetrerende olje vil du skape mer arbeid fremover, og få et dårligere dekk. Det ser jeg ikke helt poenget med. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...