Jump to content

Startproblem suzuki DF 9.9 (15) 4-takter fra 2009


JKMA

Recommended Posts

Har kjøpt brukt motor med tilhørende fjernkontroll og kabler. Selger virker ærlig, har demontert denne fra en rib og og har byttet til en større motor. Har akkurat fått montert motoren men får ikke start.

"Hurtigkoblingen" fra motor til "hovedledningen" er koblet sammen. Hurtigkoblingen fra fjernkontrollen til hovedledningen likeså. Disse koblingene passer bare til hevrandre så det er jo ikke mulig å gjøre feil her. Bensin er koblet på og pumpet frem til motor, lufting er åpen. Dødmannsknapp er trukket ut. Strømkablene fra motoren er koblet til pluss og minus på nyladet startbatteri som lett starter en større motor. Giret står i fri. 

Det eneste jeg ikke har koblet er "stumpen" med noen ledninger som vi trodde var til apparater. Den ene ledninga der er lengre enn den andre (dvs den er skjøtet på en halvmeter) uten at jeg skjønner hva den er til. Vedlagt bilde av det jeg ikke har koplet til.

Mao: Alt skal være ok og det ser greit ut.

Når jeg skrur om tenninga hører jeg summeren ("pipelyden") som oftest (den skal jo være der). Noen ganger hører jeg den ikke. Når jeg hører den kommer det et klikk fra startmotoren. Alt virker egentlig ganske greit, bortsett fra at motoren ikke tenner. 

Setter jeg tenninga på og drar i snora får jeg heller ikke start, i tilfelle det hjelper dere kjempeflinke der ute. 

Blir veldig glad for hjelp. Hvis noen bor i Lørenskog og kommer innom skal du få en klem i tillegg. 

Mvh Jan 

suzuki.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...