Jump to content

Justering av gasswire Suzuki


KBH81

Recommended Posts

Hei. 

Jeg har akkurat byttet gasswire fra kontrollboks til motoren men sliter litt med å få den perfekt. Den har fult pådrag fremover men når jeg bakker så får jeg ikke så mye pådrag. Er det noen som kan gi meg litt veiledning på hvordan man kan justere det? Motoren er en Suzuki 30hk 2002 modell med orginal kontrollboks.  

Link to post
Share on other sites

Jeg har også en Suzuki DT30 fra 2002 med original kontrollboks og såvidt jeg husker gir ikke den heller full gass i revers.

 

Når trenger man egentlig 30 hk i revers?

 

Det vil nok stort sett gjøre større skade ved at bakenden graver seg ned og senker båten om folk ikke tenker seg om og dytter spaken maks bakover.

 

Og de tynne metallkrokene som låser tilten er nok heller ikke dimensjonert for 30 hk i revers.

 

Jeg tror det er kun en gang jeg har hatt behov for å legge spaken helt bakover. Det var i slutten av sommerferien 2019 da det veldug brått blåste opp i Risør. Jeg måtte bakke ut et smalt sund hvor det var for smalt til å snu i den vinden. Hendelsen maks bakover mens jeg bakker sakte mot bølgene som slo mot akter på min 15 fots båt så det skvettet inn mye vann.

 

Alt fungert heldigvis fint den dagen, men noen få dager senere røyk vulkinga i propellen i Blindleia så det ble toppfart på 5 knop. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...