925Riviera Startet 6.April.2023 Link til dette innlegget Startet 6.April.2023 Jeg har en sjekk på pakkboksen den sitter med to simringer den ene simringen hang bare på akslen, jeg regner med fjærene på simringer skal ut av pakkboksen. Tror dette er en bosvik pakkboks. Sitter i en Nidelv 28 1987 modell Når jeg skal montere dette igjen hvor mye fett skal jeg fylle på med, har egen fettkopp rett under dørk med slange på Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.April.2023 Link til dette innlegget Svart 6.April.2023 Så lite som mulig. Fettet skal smøre glidelageret. Fyll slangen før du monterer den. Sett slangen på pakkboksen. Fyll smørekoppen. Skru den helt ned. Fyll smørekoppen igjen, og la den være. Vil anta at det er en grei prosedyre. Eller spør Bosvik. De er sikkert tilsnakkendes. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 6.April.2023 Link til dette innlegget Svart 6.April.2023 Fjær på fremre ring, skal vende inn/bakover og tette mot fett ut av pakkboks. Fjær på bakre ring, skal vende mot hylserør og tette for vann inn i pakboks. Vær forsiktig med å presse inn fett, da det kan vrenge/ødelegge leppa på simmering. Husk å lufte pakkboks når du kommer på sjøen. Her er Westmekan sin instruks for tilsvarende pakkboks. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.April.2023 Link til dette innlegget Svart 6.April.2023 I tillegg til advarselen om ikke å presse inn for mye fett som kan skade simmerringene, kan for mye fett komme helt ut til cuttleslageret som er vannsmurt og skade det. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
925Riviera Svart 6.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2023 1 hour ago, Gullfisk said: Fjær på fremre ring, skal vende inn/bakover og tette mot fett ut av pakkboks. Fjær på bakre ring, skal vende mot hylserør og tette for vann inn i pakboks. Vær forsiktig med å presse inn fett, da det kan vrenge/ødelegge leppa på simmering. Husk å lufte pakkboks når du kommer på sjøen. Her er Westmekan sin instruks for tilsvarende pakkboks. Så da skal begge simringer vende med fjær bakover mot propell Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 6.April.2023 Link til dette innlegget Svart 6.April.2023 Ja, slik jeg har fått det forklart skal fjæra alltid stå mot det mediet den skal tette for. De pakkboksene med 2 simmeringer jeg har byttet på har alle vært slik. Sleipner har en oljesmurt med 3 ringer, hvor de to bak står hver sin vei. Sitér dette innlegget Link to post
925Riviera Svart 8.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2023 Den ene simringen som sto på sto med fjæra ut av hylse mot gearkasse Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 8.April.2023 Link til dette innlegget Svart 8.April.2023 Det er feil vei. Få simmeringer med rustfrie fjærer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.