Jump to content

Oppdaget sprekk i bunnstokk Bavaria 32AC 2004

Appelsin

Recommended Posts

Appelsin skrev for 2 timer siden:

Ok, nei vi stroppa på angitt sted og med svære stropper.

Føler meg mer sikker på at hendelsen med steinmoloen er årsaken. Det er usansynlig at jeg ikke så dette før vi la ut på påskeferie. Jeg har ting og tang nede i kjølen. Såret ser jo tilsynelatende «ferskt» ut. (rommene vasker jeg når jeg vasker båten siden all driten havner der)

Det som skjedde var at stroppene blei stramma feil, så det vrei skroget litt. 

Skal være enig i at steinmolo høres litt mer sannsyneligt ut og at skaden ser fersk ut. 

Skaden der kan du fikse selv for en tusenlapp og noen kvelder med jobb, eller så kan du sette det bort og betale 15 000

Nevermind skrev for 3 timer siden:

Har du sjekket hvor dypt det går, evt. om det bare er et lag med duk?

Jeg synes ikke dette ser ut som noe som bare er et lag med duk som har sluppet:

BruddBav.jpeg.07b0c482a8602499c46494b9fd4211be.jpeg

Appelsin skrev for 2 timer siden:

Føler meg mer sikker på at hendelsen med steinmoloen er årsaken.

I så tilfelle bør det være lett å identifisere skaden ut fra utvendige påkjenninger. Dersom dette skyldes en gammel grunnstøting er utvendig sår mer grodd. Dette bør det være relativt kurant å tidfeste innenfor et visst tidsintervall. 

Vi ser også at bruddet er veldig rent, ikke gammelt og møkkete. Som en over her sier så har dette området nylig blitt vasket. Vet ikke om det stemmer, men ser at det bla blir oppbevart leker her, så tenker at dette ikke er et sted det blir veldig grisete.

Redigert av Komodo (see edit history)
Komodo skrev 17 minutter siden:

Jeg synes ikke dette ser ut som noe som bare er et lag med duk som har sluppet:

BruddBav.jpeg.07b0c482a8602499c46494b9fd4211be.jpeg

I mine øyne, ser det ut som det innerste laget har delaminert, altså at deler av støpen som holder bunnsville og skroget sammen, har sleppt. 

Ikke noe jeg vil kalle kritisk akuratt nå, men det kan utvikle seg til og bli kritisk hvis man får litt vridninger og slag over tid. 

lang-sommerferie skrev 3 minutter siden:

I mine øyne, ser det ut som det innerste laget har delaminert, altså at deler av støpen som holder bunnsville og skroget sammen, har sleppt.

Det er godt mulig, men jeg tror nok at jeg ville sett dette på nært hold før jeg trakk en bombastisk konklusjon. 

Det ser helt likt ut som den skaden jeg jobba på i fjor, samme båt (bare 4fot større) og samme farge på gelcoat'n innvendigt. I tilegg så har de andre gutta der jeg jobba tatt flere helt like skader. Når båten først kom til oss, så sa de akuratt hva som hadde skjedd og når jeg slipa på det så hadde de faenma rett 

Men jeg ville fiksa det NÅ, men hvis man står ferieklar, så hadde jeg ikke latt den skaden stoppe ferien, men hadde vist hensyn til skaden, vært meget forsiktig og observert jevnligt. Har erfart at takstmenn sier det samme, de har dekt "merskadene" som følge av bruk også, sånn at man ikke ødelegger sommeren for kunden 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...