wilma Startet 9.April.2023 Link til dette innlegget Startet 9.April.2023 (redigert) Er det noen som kan forklare hvordan denne bryteren kobles. Ønsker å kunne veksle mellom landstrøm og inverter på allerede eksisterende stikkontakter i båten. Den har 12 tilkoblinger, hvilke bruker jeg for å koble til landstrøm på 1 og inverter på 2, og selvfølgelig strøm fra bryteren til landstrømsentralen Redigert 9.April.2023 av wilma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2 Svart 9.April.2023 Link til dette innlegget Svart 9.April.2023 Utfra side 33 i denne beskrivelsen https://www.krausnaimer.com/fileadmin/user_upload/Kraus_u_Naimer/Pdfcat/Switch_wiring_diagrams_pocketbook/Switch_wiring_diagrams_pocketbook.pdf , mener jeg det skal bli som dette: Fra landstrøm (trinn 1) kobles på 3 og 7 Fra inverter (trinn 2) kobles på 1 og 5 Til landstrømssentral kobles på 4 og 8. Du må sjekke at det er forbindelse mellom 2 og 4, og mellom 6 og 8 (ser ut som på skjemaet at det er en innebygget lask der), hvis du ikke har forbindelse mellom disse punktene så må du selv laske mellom 2-4 og 6-8. Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 9.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2023 @Dixie 2100 takk for svar ? Skal se litt mer på bryteren i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 16.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2023 @Dixie 2100 da er bryteren koblet til, og nå har jeg inverterstrøm i alle stikkontakter ombord. Takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2 Svart 16.April.2023 Link til dette innlegget Svart 16.April.2023 @wilma så bra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.