wilma Startet 9.April.2023 Link til dette innlegget Startet 9.April.2023 (redigert) Er det noen som kan forklare hvordan denne bryteren kobles. Ønsker å kunne veksle mellom landstrøm og inverter på allerede eksisterende stikkontakter i båten. Den har 12 tilkoblinger, hvilke bruker jeg for å koble til landstrøm på 1 og inverter på 2, og selvfølgelig strøm fra bryteren til landstrømsentralen Redigert 9.April.2023 av wilma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart 9.April.2023 Link til dette innlegget Svart 9.April.2023 Utfra side 33 i denne beskrivelsen https://www.krausnaimer.com/fileadmin/user_upload/Kraus_u_Naimer/Pdfcat/Switch_wiring_diagrams_pocketbook/Switch_wiring_diagrams_pocketbook.pdf , mener jeg det skal bli som dette: Fra landstrøm (trinn 1) kobles på 3 og 7 Fra inverter (trinn 2) kobles på 1 og 5 Til landstrømssentral kobles på 4 og 8. Du må sjekke at det er forbindelse mellom 2 og 4, og mellom 6 og 8 (ser ut som på skjemaet at det er en innebygget lask der), hvis du ikke har forbindelse mellom disse punktene så må du selv laske mellom 2-4 og 6-8. Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 9.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2023 @Dixie 2100 takk for svar ? Skal se litt mer på bryteren i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
wilma Svart 16.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2023 @Dixie 2100 da er bryteren koblet til, og nå har jeg inverterstrøm i alle stikkontakter ombord. Takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart 16.April.2023 Link til dette innlegget Svart 16.April.2023 @wilma så bra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.