junior 1 Svart 9.April.2023 Del på Facebook Svart 9.April.2023 Hei Fikk denne infoen i fra de da jeg var i montakt med de '' Ja denne varmeren er på 2kw Den bruker ca 7A i oppstarten under glødefasen, så går den ned til 0,5A i ca et minutt og etter deg så begynner den å produsere strøm, den leverer ca 1A til batteribanken når den har oppnådd driftstemperatur. Så den vil etter bare noen minutter ha levert tilbake den strømmen den brukte for å starte opp, etter dette vil den som sagt lade med ca a1A. Varmeren bruker 0,2L pr time på full effekt. Børsteløs motor ja. Denne varmeren har samme forventet levetid som en webasto, garanti på 2000 timer eller 2 år. Ingen service på denne, helt vedlikeholdsfri. Denne kan fint monteres selv. Vi skal lage en monteringsannvisnig. '' Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 9.April.2023 Del på Facebook Svart 9.April.2023 Stilig konsept Hvis varmeren er av tilsvarende kvalitet som Wallas, Eber, Webasto og andre, vil jeg tro den har framtid her på berget! Sitér dette innlegget Link to post
tedd Svart 9.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2023 Får sette den på ønskelisten. Videoen på youtube var 5 år gammel. Rart vi ikkje har hørt mere om denne. Sitér dette innlegget Link to post
Sønningdalsund Svart 9.April.2023 Del på Facebook Svart 9.April.2023 Ser og høres bra ut. Hva koster noe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
tedd Svart 9.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2023 (redigert) Låg på finn til rett under 30 lapper for en stund tilbake Den kan jo erstatte den gode gamle byssa (reflex OL.) Redigert 9.April.2023 av tedd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 9.April.2023 Del på Facebook Svart 9.April.2023 Har fantasert om å mekke noe slikt selv med billige Peltierelementer fra Ali, men det materialiserer seg neppe. Burde gå an å sveise en potte der eksos går inni og forbrenningsluft inn på utsida og kle innerveggene med peltierelementer. Er vel det disse har gjort tror jeg. Er jo også synd at disse Stirling-baserte varmerene/generatorene ikke lages mer (WhisperGen?). Men jeg frykter dette blir kortvarig pga pris i konkurranse med billige solceller og varmere fra Kina. Efoy er vel i live ennå men det er jaggu dyre amperetimer. Sitér dette innlegget Link to post
tedd Svart 29.Februar Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Februar Da var denne bestillt https://www.batteri.no/kampanjer/entiffic-air-12v-inkludert-installasjonskit Gir tilbakemalding når jeg får montert å testa den. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 29.Februar Del på Facebook Svart 29.Februar Den var jo genial. Da blir det nokk en slik som tilleggsvarmer i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Februar Del på Facebook Svart 29.Februar Jeg finner mye info. Dog ikke forbruk eller avgitt effekt. Sitér dette innlegget Link to post
tedd Svart 29.Februar Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Februar Den er 2000 W og er oppgitt til 0,2 L i timen Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Februar Del på Facebook Svart 29.Februar Effekt og forbruk matcher :-) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 29.Februar Del på Facebook Svart 29.Februar Spesifikasjoner Kilde https://www.awilco.dk/power-solutions/entiffic-heaters/entiffic-air/ Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.