Jump to content

Ror på Bavaria 46 klikker og klakker

sjøge69

Recommended Posts

Den med rød ring rundt seg er den bevegelige delen (leddet) lyden kommer fra. Er det vanlig at roret glir frem og tilbake i havn, og at dette leddet må være tightere for at denne lyden skal forsvinne? Rattene ruller også frem og tilbake. Prøvd å sette på rattlås, men til ingen nytte :/ bevegeligheten kommer nedenifra (roret)

IMG_20230410_102820.jpg

Redigert av sjøge69 (see edit history)
sjøge69 skrev 50 minutter siden:

Er det vanlig at roret glir frem og tilbake i havn,

Rett på titten, den er for kort les vilkårene for å starte en tråd.

Ja hvis det er mye bølger og slakk i ledd.

Høres ut som  kule leddet er utslitt det skal ikke være  slakk i det.

kan også være for tynn bolt  i  kule leddet.

Må få rette gjenger når du kjøper nytt.

https://www.okonomi-deler.no/kuleledd-m10-hd

image.png.f1db52851398eabc24ea0516d5b67149.png

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

sjøge69 skrev 35 minutter siden:

Beklager dårlig tråd

Tråden er absolutt ikke dårlig. Men den blir slettet om du ikke endrer tittel. Det kan du enda gjøre. 

En tittel du feks kan bruke, er : Bavaria 46, ulyder fra rorsystem når båten er fortøyd.

Endrer du tittel,  så bruker moderator å la den stå, å det blir mye enklere for andre, med samme problem å søke opp temaet. 

Endelig ble det Bobåt

Det høres absolutt ut som om kuleleddet er ferdig men se nøye etter, det kan også bare være bolten som holder leddet til rorkvadranten som er slakk. Slark i leddet tar tid for å utvikle seg men er det bolten så kan den knekke og da mister du et eller annet i styringen brått og brutalt, vil anta det er autopiloten.

Vedr trådtittel så er det den som "selger" tråden din og bør derfor være godt beskrivende f.eks. slik Bjørn foreslår. Bare å redigere første innlegg, der kan du endre tittelen også.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Utfra bildet tror jeg Roger har rett ang for tynn bolt.

Hvis det ikke er en spesialbolt med neddreiet gjengeparti synes jeg den ser for tynn ut i forhold til størrelsen på leddet.

Da er løsningen å bore større hull slik at du får inn en bolt som fyller hullet i leddet.

Skal strammes skikkelig til, men det kan være aktuelt med etpar skiver under leddet slik at ikke sylinderen eller leddet tar i skinka.

Mons

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...