Ask Startet 11.April.2023 Link til dette innlegget Startet 11.April.2023 Hei Eg treng nokre slike: https://www.megaflis.no/elektro/festemateriell/thorsman-sadel-tks-er-32-rustfri-e50 Slike blir kalla "sadel", men dette er til båten. Eg driv ikkje med hest. Desse skal vera i cockpiten, og det er difor viktig at dei er av god kvalitet. I følje databladet er kvaliteten Rustfritt stål AISI 304, C4 Det er vel godt nok? Er det einkvan som veit kor eg får kjøpt slikt av høyglanspolert stål Eg treng òg tilsvarande, men med slike fasong: https://www.elfadistrelec.no/no/kabelklemme-14-3mm-aluminium-kloropren-svart-skrue-hellermanntyton-alu11c-al-cr-bk-100/p/30160567?ext_cid=shgooaqnono-Shopping-PerformanceMax-CSS&&cq_src=google_ads&cq_cmp=18221858120&cq_con=&cq_term=&cq_med=pla&cq_plac=&cq_net=x&cq_pos=&cq_plt=gp&gclsrc=aw.ds&gclid=EAIaIQobChMI6_Ly0qKi_gIVcvbVCh1NygDOEAQYAyABEgLEtvD_BwE&gclsrc=aw.ds Bruken er til å festa ei plata på cockpitbøylar. Diameteren på cockpitbøylane er 30 eller 32 mm. Eg er takksam for svar. Sitér dette innlegget Link to post
julietkilo Svart 11.April.2023 Link til dette innlegget Svart 11.April.2023 304 er rustfritt stål uten molybden. (C4 er korrosjonsklassen, utendørs). Ofte kalles 304-stålet "A2" på skruepakninger o.l. 316 er derimot rustfritt syrefast stål med molybden og har bedre korrosjonsegenskaper. Hvis du ser en høyglanspolert rekke eller mast, er sjansen stor for at den er laget av 316. Ofte kalles 316-stålet "A4" på skruepakninger o.l. Hvis det visuelle er viktig, ville jeg ikke brukt 304 der komponenten er/kan komme i kontakt med andre metaller i et saltvannsmiljø. 304 kan absolutt få rustfarge ved eksponering for saltvann. Da er det 316 du bør velge. Hvor du får tak i dem, derimot, vet jeg dessverre ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 11.April.2023 Link til dette innlegget Svart 11.April.2023 (redigert) Biltema har disse: Rustfritt A2 Artikkelnr. 61-966 Leveres i flere størrelser. Diameter fra 6 til 30mm. De er blanke og fine, men høyglanspolerte A4, vet jeg ikke hvor finnes. Redigert 11.April.2023 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.April.2023 Link til dette innlegget Svart 11.April.2023 Sist jeg kjøpte rustfrie sadler for å feste rør i båtforeningen, kjøpte jeg hos Ahlsell De har ikke rustet til nå, og det er et par år siden de ble montert. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 12.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2023 Hei. Takk for alle svar. Tom Rør. Sel Ahlsell til private? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.April.2023 Link til dette innlegget Svart 12.April.2023 De har i hvertfall solgt til meg fra butikken i Moss. Dog er de gira mot proffmarkedet. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 12.April.2023 Link til dette innlegget Svart 12.April.2023 Ask skrev On 12.4.2023 at 5.06: Hei. Takk for alle svar. Tom Rør. Sel Ahlsell til private? Vis hele sitatet I utgangspunktet ikke, men du kan kjøpe via meg. Hvor holder du til? Sitér dette innlegget Link to post
julietkilo Svart 12.April.2023 Link til dette innlegget Svart 12.April.2023 Ahlsell eier og driver nettbutikken staypro.no for oss vanlige privatpersoner, så mye av vareutvalget fra Ahlsell kan også bestilles der (ikke alt!). Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 13.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2023 Tom Rør skrev On 12.4.2023 at 8.05: I utgangspunktet ikke, men du kan kjøpe via meg. Hvor holder du til? Vis hele sitatet Takk for alle svar, og ekstra takk til TomRør Eg har registrert mitt lille advokatfirma hjå Ahlsell, og får såleis handla hjå dei. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.April.2023 Link til dette innlegget Svart 13.April.2023 Ja, for jurister trenger jo ofte kabelklammer Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
NilsPils Svart 14.April.2023 Link til dette innlegget Svart 14.April.2023 Jula har disse i rustfritt stål. Innvendig i båten ville jeg ikke nølt med å bruke vanlig rustfritt (304). https://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/el-installasjon/kabelinstallasjon/kramper/kabelklemmer-411652/ Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Ask Svart 14.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2023 Komodo skrev On 13.4.2023 at 21.53: Ja, for jurister trenger jo ofte kabelklammer Vis hele sitatet NilsPils skrev On 14.4.2023 at 5.50: Jula har disse i rustfritt stål. Innvendig i båten ville jeg ikke nølt med å bruke vanlig rustfritt (304). https://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/el-installasjon/kabelinstallasjon/kramper/kabelklemmer-411652/ Vis hele sitatet Takk NilsPils Det ser ut som om dei største Jula her er til 16 mm. Mine røyr er 32 mm. Bruksområdet er ut i cockpiten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.