Jump to content

Sabb-Ford 54 HK Verdi


vannoverallt

Recommended Posts

Har en sabb ford 54 HK, som ble overhalt for 4 år siden. Selve motoren går som en klokke, giren kan man ikke si det samme om, akslingen rører seg ikke.

Siden jeg uansett kunne tenkt meg en større motor, og banken hadde en god dag, kjøpte jeg ny yanmar og har nå ett stykk Sabb-Ford 54 HK i min garasje (ivertfall er den der om et par dager).

Noen som har noen formening om hva denne kan være verd ? 79 modell husker ikke timetallet, registerem byttet under overhalingen for 4 år siden.

Link to post
Share on other sites

Eg har ikkje greie på slikt men sjå på finn.no det kan hende du finner noko der. Har lagt ved ein link. Det er riktig nok ikkje samme antall hester. Og årsmodell står det ikkje, men eg håpar at det kan vere til hjelp likevel. :flag:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

En 5-10.000,- vil jeg tro. Kanskje noe mer om du klarer å fikse giret først. Hvis det er den korte firkantede giret du har (PRM) så er jo dette hydraulisk, det kan jo være så enkelt som at hydraulikken til sjaltingen har gitt seg av en eller annen grunn? Pakning eller noe? Jeg vet ikke helt hvordan dette ser ut, men det meste kan visstnok tas ut mens giret står på motoren. Skru av det firkantede dekslet som sjaltearmen står på og løft hele innmaten ut...

 

Det kunne ellers ligne meg å kjøpe noe slikt til til delemotor, men da hadde nok kona fått fnatt :rolleyes: Får nok greie meg med dieselpumpa og dysene jeg kjøpte nettopp fordi det var så kjekt å ha! Får vel neppe bruk for det heller :lol::lol::lol: .

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...