El barco de Sol Startet 19.April.2023 Link til dette innlegget Startet 19.April.2023 Yanmar 165 hk. Vann i kjølen til over aksling. Hva gjør jeg nå? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Lykken1 skrev 1 minutt siden: Vann i kjølen til over aksling. Hva gjør jeg nå? Lense ut vannet. Lokalisere lekkasje. Utbedre lekkasje. Det er i alle fall mitt forslag. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
index Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 (redigert) I tillegg ville jeg ha: Skiftet girolje Skiftet motorolje Skylt svinghjulshus og motorrom ellers med ferskvann Rengjort og smurt opp startmotor Jeg glemte den siste på min da jeg hadde en tilsvarende opplevelse, og da tok det en ukes tid før startmotoren ikke ville slå inn lenger. Redigert 19.April.2023 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
El barco de Sol Svart 19.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 index skrev 1 minutt siden: I tillegg ville jeg ha: Skiftet girolje Skiftet motorolje Skylt svinghjulshus og motorrom ellers med ferskvann Rengjort og smurt opp startmotor Jeg glemte den siste på min da jeg hadde en tilsvarende opplevelse, og da tok det en ukes tid før startmotoren ikke ville slå inn lenger. Dette er regnvann som jeg tror kom inn i desember. Kunne ikke se til båten grunnet en fot Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Lykken1 skrev 2 minutter siden: Dette er regnvann som jeg tror kom inn i desember. Kunne ikke se til båten grunnet en fot OK! Det hjelper. Da ville jeg ha nøyd meg med å sjekke at det ikke er kommet vann i oljen. Samt pumpe ut vannet, selvsagt;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Lykken1 skrev 50 minutter siden: Dette er regnvann som jeg tror kom inn i desember. Kunne ikke se til båten grunnet en fot Det snur jo saken på hodet. Burde du ha fått med i første innlegg. Da dreier det seg jo kun om evt. konservering og vedlikehold. Er det kun i motorrommet du har fått vann, eller fram i lugaren også? Kommentar fra moderator: Tittelen er oppdatert. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
El barco de Sol Svart 19.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Komodo skrev 2 minutter siden: Det snur jo saken på hodet. Burde du ha fått med i første innlegg. Da dreier det seg jo kun om evt. konservering og vedlikehold. Er det kun i motorrommet du har fått vann, eller fram i lugaren også? Kun i motorrom Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Kun i motorrom og kun ferskvann, da ville jeg ikke vært veldig bekymret. Det ser ikke ut som om vannet står høyt nok til at du kan ha fått vann på starter, og i alle fall ikke dynamo. Sjekk opp om det kan være noe elektrisk som har stått under vann, det er i så fall ødelagt. Vann i motorolje og gearolje tviler jeg på at du har fått, men det er jo uansett grei årlig service å bytte begge deler. Ellers blir det vel å tørke opp og sjekke om det er noe som bør males og flikkes på. F.eks. reimskiva foran på motoren. Er den rusten bør du ta av reima og pusse vekk rust. Reima kan også ha begynt å morkne, men jeg tviler vel egentlig på det. Sjekk hvor høyt vannet står foran på motoren også. Vil tro det ligger et stykke under veivakseltetning. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
index Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Om du lenser den og kjører motoren litt ser du fort om olja blir hvit. Hvis ikke er det nok ikke kommet vann i den. Samme for giret. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Steihy Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Komodo skrev 30 minutter siden: Sjekk opp om det kan være noe elektrisk som har stått under vann, det er i så fall ødelagt Jeg er litt usikker på om dette er presist eller alltid riktig. Dersom det ikke har vært salt eller strøm, er det vel mye elektrisk som kan tørke opp? Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
index Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Steihy skrev 19 minutter siden: Jeg er litt usikker på om dette er presist eller alltid riktig. Dersom det ikke har vært salt eller strøm, er det vel mye elektrisk som kan tørke opp? Det stemmer. Rent vann gjør skjelden noe særlig skade om man får tørket det fort. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Steihy skrev 1 time siden: Jeg er litt usikker på om dette er presist eller alltid riktig. Dersom det ikke har vært salt eller strøm, er det vel mye elektrisk som kan tørke opp? Jo, det er sant. For eksempel vil ikke en uisolert, bar kobberledning ta skade av å være nedsenket i rent, destillert vann. Bukta på en isolert ledning vil også tåle å være under vann. Men kommer det vann inn mellom ledningens kordeller og isolasjon er den gåen. Man må vel bare undersøke litt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.