Jump to content

Kart til plotter


Hardanger Lars

Recommended Posts

Hei.

 

Prisene er stort sett like samme hvor du kjøper brikkene. Og du får brikker i forskjellige størrelser. Har du en plotter av nyeste teknologi, klarer du deg faktisk med 2 brikker for å dekke hele landet. For å se hva som finnes, kan du jo gå til C-map sine egne sider, http://c-map.no med direktelink til kartene her.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Om du kan bruke de siste kartbrikkene fra C-map, C-map max kart, får du hele kysten fra narvik til skagen på en brikke. Dette koster omtrent det samme som Nt+n brikkene kostet fra lista til bømlo. Så det er bra. I 2006 utgaven skal det inneholde topografisk kart over land langs kysten og sattelittbilder i tillegg til de vanlige sjøkartene.

Link to post
Share on other sites

Høres bra ut , at en kan ha en brikke .

JEg vil ikke bare vagt C-map MAX pga større dekning. Sjekk hvordan MAX funker på plotteren din. JEg vet av egen erfaring at Simrad forsatt sliter med å få MAX kartene opp i fart på sine plottere. Derfor kjører jeg NT+. Og NT+ har også fått større dekning nå - til samme pris
Link to post
Share on other sites

JEg vil ikke bare vagt C-map MAX pga større dekning. Sjekk hvordan MAX funker på plotteren din.

Helt enig, disse brikkene krever mye av plotteren. Hadde selv en C-map MAX Wide på prøve i ferien. Og jeg er en av de fornøyde, selv om ikke alle andre er. Jeg Har en Interphase Chartmaster 11CVS+ som er oppgradert for MAX kart. Når nyeste versjon av disse brikkene kommer til sommeren, kommer jeg til å kjøpe slik brikke.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H: Jeg fortalte om erfaringene du har med MAX kartene til en forhandler, og han sa at softwaren i Interphase plotterne er skrevet av C-map og dermed er svært strømlinjeformet til MAX kartene. SImrad sliter fortsatt med å få CX plotterne sine til å fungere feilfritt med MAX - snart ett år etter lansering. Helt på trynet spør du meg

Link to post
Share on other sites

han sa at softwaren i Interphase plotterne er skrevet av C-map og dermed er svært strømlinjeformet til MAX kartene

Yepp, og det var en av grunnene til at jeg valgte Interphase. At jeg ville ha C-map kart ble bestemt først, etter god erfaring med disse kartene siden 1997 i en Cetrek plotter.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Litt på kanten av emnet, kanskje, men....mange software kommer med en gratisversjon som kun inneholder en basisversjon (evt. med reklame) - vet noen av dere om dette finnes på denne type software?

 

Vet at du sikkert får dette for et par store lapper, men har egentlig ikke bruk for dette - samtidig har jeg PC og gps i båten, så litt kjekt med navigasjon hadde det sikkert vært...

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...