SørlandetAs Startet 20.April.2023 Del på Facebook Startet 20.April.2023 Holder på å bygge om båten fra innenbords til utenbords. Har forsterket innvending med kryssfiner, glassfibermatter, stringers, osv. Skal ha et aluminium stativ bakpå. Nå er jeg kommet til delen der jeg skal tette igjen hullet etter hekkaggregatet. Finerplata er støpt igjen fra innsiden, men glassfiberen er rimelig tykk så er ca 0,5 - 1 cm i tykkelse fra plata og ut. Spørsmålet mitt er da hvordan støpe dette igjen best? Slipe skrått inn og bygge opp med matter? Sparkel? Håper noen kloke hoder her har en god løsning! Viktig at det blir gjort ordentlig så det er sterkt og vanntett! Her er noen bilder: Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 21.April.2023 Del på Facebook Svart 21.April.2023 Jeg hadde slipt gammelt laminat tynn fra fineren og ut minst 20-30 cm på sidene. Maksimalt over og under. Slipt mindre og mindre for å lage en naturlig nedtrapping. Slipt for hånd med k40 papir til slutt for å utvide arealet. Laminert med 600gr csm alle lag i en smell. Planslipt og eventuelt sparklet litt før topcoat Siden du ikke får noe serlig kjemisk binding kompenserer du med stor flate. En vedheftsprøve vil vise hvor godt det egentlig limer for å ha en følelse på det. Jeg hadde kanskje vurdert å bruke vinylester resin i steden for polyester da det ofte gir et litt bedre vedheft. Lykke til ! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
SørlandetAs Svart 21.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2023 Knude skrev 6 minutter siden: Jeg hadde slipt gammelt laminat tynn fra fineren og ut minst 20-30 cm på sidene. Maksimalt over og under. Slipt mindre og mindre for å lage en naturlig nedtrapping. Slipt for hånd med k40 papir til slutt for å utvide arealet. Laminert med 600gr csm alle lag i en smell. Planslipt og eventuelt sparklet litt før topcoat Siden du ikke får noe serlig kjemisk binding kompenserer du med stor flate. En vedheftsprøve vil vise hvor godt det egentlig limer for å ha en følelse på det. Jeg hadde kanskje vurdert å bruke vinylester resin i steden for polyester da det ofte gir et litt bedre vedheft. Lykke til ! Takk for godt og utfyllende svar!! Da gjør jeg som du sier👍🏼👍🏼 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.