Jump to content

Kan jeg bruke tec7 marine som bakgrunn for epoxy

gjermundlunder

Recommended Posts

Hei, sorry hvis jeg er på feil forum. 

Jeg skal tette et hull etter trimflaps gjennomføring på en 17 fots glassfiberbåt (hullet er ca 3 cm i diammeter). Jeg skal tette hullet med biaxial glassfiberduk med flere påføringer av expot resin/herder.  Må ha noe som epoxyen møter så den ikke synker eller forsvinner inn i skroget. Kan jeg jeg legge tec7 marin i bakkant? Det står plast i guiden for påføring av epoxy, men vanskelig å komme til; kan jeg legge tec7 marin som materiale som epoken møter? Det ville være enkelt for meg. 

Mvh Gjermund 

Takk for svar. Jeg sliter med å tape fra innsiden. Det er nesten umulig å komme til. Ellers kunne jeg nok tapet eller limt på en plastbit. Hvis jeg kan legge på tec7 marine kan jeg gjøre det fra utsiden - la det tørke og så påføre epoxy, men lurer på om epoxy løser opp tec7 marine jeg legger inn....

gjermundlunder skrev for 1 time siden:

Hei, sorry hvis jeg er på feil forum. 

Jeg skal tette et hull etter trimflaps gjennomføring på en 17 fots glassfiberbåt (hullet er ca 3 cm i diammeter). Jeg skal tette hullet med biaxial glassfiberduk med flere påføringer av expot resin/herder.  Må ha noe som epoxyen møter så den ikke synker eller forsvinner inn i skroget. Kan jeg jeg legge tec7 marin i bakkant? Det står plast i guiden for påføring av epoxy, men vanskelig å komme til; kan jeg legge tec7 marin som materiale som epoken møter?

Hvis jeg forstår deg riktig er dette kun en støtte for epoxyen, det bør fungere. En forutsetning er at du sliper deg inn på ren glassfiber i 5cm radius rundt hullet og bygger opp med flere lag.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du vil bruke epoxy. Jeg ville plugget hullet med glassfibersparkel og støpt over med glassfiber og polyester. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...