MS Victoria Startet 8.Desember.2005 Del på Facebook Startet 8.Desember.2005 21-29 Januar er det duket for båtmesse i Dusseldorf (www.boot.de) Dette er effektive hjelpemiddel mot vinterdepresjon. Flybiletter fra Torp koster hele 20 kr en vei, så dette er billigere enn bussen til byen. Jeg er i New York i jula og får også med meg den store messa der som starter 29/12. Vår og sommer kommer raskt nærmere med slike lysglimt. Grip sjansen Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 8.Desember.2005 Del på Facebook Svart 8.Desember.2005 Gjør det skikkelig lett og legg ut en link til de billettene da? Mottar gjerne tips om hotell også. Geir Sitér dette innlegget Link to post
MS Victoria Svart 8.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Desember.2005 Gikk bare inn på www.ryanair.com og søkte, fant og bestillte. Prisene varierer litt med når du reiser, men med litt fleksibilitet er dette bare gøy. Enkelt som bare.... Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 8.Desember.2005 Del på Facebook Svart 8.Desember.2005 Sikkert Ryanair.com, og 20,- en vei betyr 2800,- den andre (eller noe slikt - har ikke sjekket). Men alfor dyrt blir det sikkert ikke, og morsomt vil jeg tro det er. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
MS Victoria Svart 8.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Desember.2005 Det er faktisk utrolig. Første gang jeg søkte fikk jeg bilett hver vei for Kr. 1,-. Var litt treig så jeg endte opp med 20 kr hver vei + avgifter: totalt 346,- kr. ALT INKLUDERT for reisen. Sier det igjen - grip sjansen, det er billigere enn en pakke tyggis. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 8.Desember.2005 Del på Facebook Svart 8.Desember.2005 Det er faktisk utrolig. Første gang jeg søkte fikk jeg bilett hver vei for Kr. 1,-. Var litt treig så jeg endte opp med 20 kr hver vei + avgifter: totalt 346,- kr. ALT INKLUDERT for reisen. Sier det igjen - grip sjansen, det er billigere enn en pakke tyggis. Ai, ai!! Da var det ikke normalen, nei. Det kaller jeg et godt kjøp.....hadde jeg bare hatt mulighet, så hadde jeg hivd meg rundt jeg også. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
GeirKS Svart 8.Desember.2005 Del på Facebook Svart 8.Desember.2005 Hmmm. Mulig jeg er klønete, men jeg finner ikke direktefly fra Torp til Düsseldorf. Link? Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Hmmm. Mulig jeg er klønete, men jeg finner ikke direktefly fra Torp til Düsseldorf. Link? Fly til Frankfurt (Hahn), og ta toget derfra. Ikke langt. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Du har nok helt rett i det GeirKS. Flyet går til Hahn, og det er sønnapå Moseldalen, så det er nok en god del mil i leiebil på motorveien før du kommer til Düsseldorf. Jeg kjørt der i sommer og må si det er en temmelig kjedelig vei også (bortsett fra svippen nedom Cochem da). mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Et annet alternativ er London Boatshow 6-15 januar. Reiser over torsdag 12 med retur søndag 15, håper å kunne bruke 1 - 2 dager på utstillingen avhengig av at kone og datter klarer å finne på noe på egenhånd. Blir et skikkelig lyspunkt i mørketida. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Sydvesten Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 (redigert) Har selv vurdert en tur over til London for å bivåne denne utstillingen.. kan jo kombineres med annet samtidig Skal sjekke litt hva han Ryan Air kan gi av gode priser fra Haugalandet og over Nordsjøen den samme helgen Lagt til: Har sjekket litt med han Ryan air nå... tar men den første helgen, fredag 6 til søndag 8 så slipper man unna med en krone for billetten hver vei, men skatten er 332 ganger høyere for begge veier.. Det blir rundt regnet 334 kroner tur/retur det... Helgen etterpå ender man opp på rundt 1500 for samme runden Gjelder for avreise fra Karmøy da Redigert 9.Desember.2005 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
tuffff Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Fly til Frankfurt (Hahn), og ta toget derfra. Ikke langt. Ehhh.. først må du dra fra Hahn til Frankfurt, ca 100 km. Har selv vurdert en tur over til London for å bivåne denne utstillingen.. kan jo kombineres med annet samtidig Skal sjekke litt hva han Ryan Air kan gi av gode priser fra Haugalandet og over Nordsjøen den samme helgen Når er Londonutstillingen? RyanAir har jo rute fra Torp til Stanstead - alltid billig. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Det ble sagt at dette showet er fra 6-15 januar 2006... Det er vel sånn deromkring i allefall... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mariell Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Lekte litt på Ryanair.com Torp - Haan Lørdag 21.01 - Onsdag 25. Kr. 1 hver vei + avgifter Torp - Haan Fredag 20. 01 - Søndag22.01 Kr. 169 hver vei. + avgifter Torp - Standsted 06.01 - 09.01 kr 1,- hver vei + avgifter Hjemreise fra Standstead søndager ligger på ca 700 kr. Men om man kan flekse litt på dagene er det utrolig å billig det blir. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sydvesten Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Det er jo ikke billettprisen som blir den dominerende faktoren her uansett, blir jo bare peanuts uansett. Det som koster jo det sosiale som bli om man er flere... Regner ikke med det man bruker på messen som kostnad... Da blir det for vanskelig å få dette til å gå i hop... Jeg er i allefall med på en slik tur.... til London... i allefall.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
pete Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Lei bil på Hahn, ca. 1000 kr/helg med fri kilometer. Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Billettene er ekte nok de. Jeg var i Tyskland 28-30 November of fløy for 1 NOK hver vei. Med avgifter koste flyturen Torp-Hahn-Torp 326 NOK. Riktignok er Hahn litt utafor allfarvei, men det går buss til nærliggende byer. Dessuten er hotellene billige ved Hahn. 1 øl på hotellet koster 2.9 EUR. God rtur ! Selv skal familien til London Boat Show. men da med bonuspoeng. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Fenix Svart 29.Januar.2006 Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 For neste års messe: Norwegian oppretter nå direkterute til Dusseldorf fra Gardermoen. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Det er greit nok å gå på båtmesse for å se og drømme. Men etter å ha vært flere år på "Sjøen for alle" messen, må jeg si at de skulle byttet navn til "Sjøen for noen" da prisene på båter er Og ingen trenger å fortelle meg at det er markedet som bestemmer prisen, for såpass forstår jeg!!! Og på utstyrsfronten har jeg som regel fått billigere utstyr ved å handle etter jul, da det virker som prisene blir satt opp eller endret før båtmessen eller 1.mars, for så og selges ut med "messepriser" For ikke å virke veldig negativ, så må jeg inrømme at det er gøy å se på nye båter og løsninger som kan være inspirerende Bare enn lar være å se på prisene Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.