Jump to content

VP MD40, hvordan fikse lekk injeksjonspumpe?


Kaptein50

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har oppdaget en dråpe med diesel som pipler i ny og ne fra innjeksjonspumpen på min MD40. 

Ikke mye fuel det dreier seg om, men ønsker å få dette utbedret. 
 

Har vært i kontakt Vestfold elektro diesel. De kan pakke om pumpen til den prisen de har. Ønsker å gjøre dette selv om det ikke er for mye hodebry. 

 

Har noen erfaringer å dele med hvordan man eventuelt bytter O-ringer eller utbedrer slike lekkasjer? 
Mistenker at justering av timing kan være det mest omfattende her. Det blir kanskje en jobb for det lokale verkstedet jeg bruker. 

Forumets erfaringer settes pris på ☺️

7E9E2E26-28CC-4AA5-8904-E6C1AFD77C4B.jpeg.6d5db7b748655fc357d927c1572f400c.jpeg


Tror all lekkasjen kommer fra bolten/mutteren til venstre, også renner det ned langs siden og ned i kjølen. 

 

66E8021A-7296-4A4C-9FF2-BF3188C67483.jpeg.0f9ff1fae20f125d03678e20fb501536.jpeg
 

Redigert av Mathias33 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Å overhale slike pumper er for spesialverksted som feks Vestfold elektrodiesel. Du kan søke etter workshop manual på nummeret som står på pumpa, Bosch VE etellerannet. Hadde denne tidligere. Der kan du se om det kanskje er bare noen tetninger i skruer på yttersiden som kan byttes. Finner du verkstedmanual for motor også, står det forklart om hvordan timing gjøres ved evt montering på motor igjen. Å gjøre noe inni selve pumpen, har jeg ikke hørt noen har lykkes med selv.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...