Jump to content

Montering av manuell lensepumpe


kjetil6

Recommended Posts

Hola!

 

Jeg skal montere en manuell lensepumpe i en Bayliner 2855 01-modell for CE-merking, og er litt usikker på hvor og hvordan dette skal gjøres på beste måte. Ifølge IMCI skal den primært monteres i selve motorrommet, men det er likevel mer praktisk hvis man har tilgang fra f.eks. førerplass. Dessverre har jeg ikke lyst på en svær lensepumpe mellom GPS'n og turtellern, så det blir nok i motorrommet....

 

Men har noen et godt forslag til hvordan slangeføring skal legges, helst for å unngå skroggjennomføring, og samtidig bli CE-gidkjent OG være praktisk plassert?

 

På forhånd takk

Kjetil

Link to post
Share on other sites

Må du montere den? Regner med du allerede har elektrisk lensepumpe® innstallert. Jeg fant ingen logisk plass for den "store støgge" manuelle så den ligger klar og lett tilgjengelig i en benk. I utgangspunktet kommer jeg jo "aldri" til å få behov for den, men skulle så skje er den rigga ferdig med sugeslange lang nok til å nå alle rom og overbord slangen er passende lang. Det tar meg 10 sekunder å rigge den opp. Hele mannskapet kjenner til pumpa og har tørrtrent på rigging. Jeg kan nok risikere å få litt pepper fra de mest "ihuga lenserne" på forumet, men skitt au!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...