Rune.f Startet 27.April.2023 Del på Facebook Startet 27.April.2023 Har flere nyere påhengere av ulik størrelse, er litt usikker på når anoder bør byttes, feks fungerer de til de er50% erodert/forvitret ? Noen som har ett svar på dette, gjerne en enkel "proffesor" forklaring rundt dette temaet :) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.April.2023 Del på Facebook Svart 27.April.2023 Anoder kan med sikkerhet brukes ned til 30 vektprosent. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.April.2023 Del på Facebook Svart 28.April.2023 Jeg har en gang brukt dem så lenge at flattjernet gjennom anoden var det eneste som stod igjen, og dette også var tæret av på midten. Ikke til å anbefale. Men de virker jo så lenge det er sink igjen da. Om båten kun skal ligge ute en sommersesong så er det null problem å sjøsette med rundt 50% igjen. Jeg har som regel båten oppe hver 2-3 år, og da er det skjelden at jeg ikke må bytte anoder. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Rune.f Svart 29.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2023 👍da kan jeg trygt vente, kjekt å bytte før motoren spiser opp seg selv innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 29.April.2023 Del på Facebook Svart 29.April.2023 Mine tanker rundt dette er. Hvis anodene er redusert til 50% når de sjekkes etter en sesong, så vil de i min verden ikke holde en ny sesong. Så skift på 50%. Hvis de er redusert til 50% etter tre sesonger, så tåler de greit en sesong til. Dette er mine enkle tanker. Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 29.April.2023 Del på Facebook Svart 29.April.2023 Som du ser her så var hele anoden på propellen spist opp, kun mutteren igjen så her ventet jeg for lenge. Anoden på "flyndren" skiftet jeg også, når den er så spist opp er det bare å skifte den. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.