Frivakt Startet 28.April.2023 Link til dette innlegget Startet 28.April.2023 (redigert) Skal sette propell på Sleipner SE60 baugpropell. I følge morteringsanvisningen skal mutteren som holder propellen strammes med 65 Nm. Skjønner ikke hvordan jeg skal få holdt igjen propellen tilstrekkelig for å stramme så hardt. Noen som har et tips? Har forsøkt å sette kile i propellen, men det ser ut til å lage hakk i propellpladene. Og er ikke 65 Nm veldig mye her? Redigert 28.April.2023 av Frivakt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 28.April.2023 Link til dette innlegget Svart 28.April.2023 Jeg legger hammerskaftet (gummibelagt) mellom tunellen og et av propellbladene. Da blir det brukbart mothold. Drar så til sånn passelig, har aldri brukt momentmøkkel til dette. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Chilli Solbris Svart 28.April.2023 Link til dette innlegget Svart 28.April.2023 Bruker samme metode som @Brigg. Men 65 Nm er ikke så hakkende galt med tanke på kraft. Legg et gummiert skaft som mothold så går det helt fint. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Frivakt Svart 28.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2023 Takk! Gummiert skaft gir mening. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.April.2023 Link til dette innlegget Svart 28.April.2023 På min truster er det en propell på hver side og dermed to muttere. Bruker en 19mm stjernenøkkel eller leddnøkkel på hver side og drar til akkurat passe. Momentnøkkel kunne ikke falt meg inn. Verre når de skal av, da løsner alltid den ene først. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.